Jump to content
  • 0

Bugs: "smerige portalen", selectiecontrast, ea.?

Gido_

Question

Posted (edited)

1) Is het bij jullie ook dat je bij het editeren van layoutteksten langs geen kanten ziet wat je doet? :?

Ik dacht eerst dat het een Windows-instelling kon zijn bij mij, gezien ik geen standaard window-thema gebruik; maar wat ik er ook aan verander (ook de Windows selectiekleuren bv), in FM blijft het contrast zowat onbestaand en onwerkbaar...

2) Ik heb ook al dikwijls gehad dat wanneer ik op zo'n getekend driehoekpijltje klik (samengesteld met lijnstukjes en gegroepeerd), dat FM crasht.

Net nu ik een voorbeeld-file wou samenstellen lukt het niet meer :lol:, dus mss ligt het aan een combinatie van iets.

Ik dacht eerst dat het lag aan de conversie van die graphic, maar bij het nog maar opnieuw één willen tekenen in FM7 crashte hij halverwege opnieuw. En ik was nochtans gewoon nog maar wat lijnstukjes naast mekaar aan 't zetten.

3) Hebben jullie op PC ook die verschrikkelijk "smerige" portalen?

Kijk hoe perfect het op FM6 is links en hoe "onverkoopbaar smerig" op FM7 rechts...

Als ik het "smerig portaal" aanklik en er wat mee foeter links, kan ik *soms* uit het niets de linkse perfectie recreëren, maar dan wel zonder zichtbare scrollbar... Ik kan het dus eigenlijk *niet* hermaken zoals in FM6 (en in dat gefoeter vond ik ook nog geen "systeem"...)

Is dit een bekend iets?

portalen_FM6.FM7(dirty).gif.5876cb239844e045aa305f3c56f0c4e2.gif

Edited by Guest

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
1) Is het bij jullie ook dat je bij het editeren van layoutteksten langs geen kanten ziet wat je doet? :?

Ik dacht eerst dat het een Windows-instelling kon zijn bij mij, gezien ik geen standaard window-thema gebruik; maar wat ik er ook aan verander (ook de Windows selectiekleuren bv), in FM blijft het contrast zowat onbestaand en onwerkbaar...?

Bij mij is het contrast perfect. Alleen als je als "ondergrond" een

plaatje hebt dan krijg ik een contrastprobleem bij het editen van tekst.

2) Ik heb ook al dikwijls gehad dat wanneer ik op zo'n getekend driehoekpijltje klik (samengesteld met lijnstukjes en gegroepeerd), dat FM crasht.

Bij mij is FileMaker Developer 7 uiterst stabiel en is ondanks intensief gebruik nog nooit gecrashed (hhhhout....).

3) Hebben jullie op PC ook die verschrikkelijk "smerige" portalen?

Grafisch vind ik FMP7 een stuk minder dan de voorganger.

Portallijnen zijn inderdaad soms wazig en de pijltjes ook niet scherp.

Gelukkig zijn de fonts in v.3 beter dan in 7.0 , maar ze zijn nog steeds niet gestoken zwart.

• 0
Posted

:idea: Brengt me op het idee om het portaalgedeelte zonder scrollbar te copiëren uit FM6 (screencap) en het FM7 portaal er dan over te zetten, met alleen de scrollbar zichtbaar.

Het is één en al workaround in 7, moet ik zeggen :?:lol:

• 0
Posted

Ja, 7.03. "Werken" nog lang niet, ik zet al mijn hoop op de 8 :wink: maar probeer eens een feel te krijgen voor de mogelijkheden.

Met de stickly portal beperking kan ik goed leven in mijn toepassing, maar stuit mij tegen de borst:;

- vuile portals

- Open URL bug

- trage uitrolmenu's

- trage schermopbouw. Zelfs na het stoppen van freeze window heeft hij zijn scherm nog niet klaar, en die freeze heb ik overal nodig of het gaat niet vooruit op mijn (onderts "trage") P4 1,5

- ...

Deze dingen alleen al overschaduwen de enorme voordelen momenteel, die ik ook wel zie; maken het bijna letterlijk "onverkoopbaar" naar mijn maatstaven, moest ik in de markt zijn met mijn toepassing.

Het zwaardere programma maakt ook dat bv een portaalsort methode hier merkelijk trager loopt.

- -

Dat scherp portaal in bitmap inbrengen werkt natuurlijk perfect, maar je krijgt het onzichtbaar portaal in FM7 er natuurlijk weer niet op gecalibreerd, gezien die zichzelf kleiner maakt wanneer onzichtbaar zonder lijnen. En het is dan altijd een pixel teveel of te weinig in mijn geval.

Nieuwe workaround, portaal achtergrond creëren van nul in een tekenprogramma :roll:

• 0
Posted

Rony stelt die vraag denk ik omdat het voor 7.0v3 nog erger was.

Ik merk op mijn Windows notebook dat de portals "properder" displayen als ik ze niet "emboss" of "engrave" (sorry weet de NL vertaling hier niet).

Voorts qua snelheid, merk ik met mijn Nvidia 4200 grafische kaart dat de snelheid van de schermopbouw merkelijk terugloopt als ik ingezoomd werk met portalen. De hardware acceleratie van de kaart 2 stapjes terugzetten heeft wonderwel een tegengesteld effect - en versneld de opbouw weer.

Omdat elke PC wel een andere vga kaart heeft kan dit echter niet als een gouden tip beschouwd worden... :cry:

BTW, de uitrolmenu's zijn inderdaad traag, dit in tegenstelling tot de popup menu's. Duidelijk een bug die ik welk gefixt zie worden in de 8 versie.

• 0
Posted

Portals vind ik meevallen,wat betreft schermopbouw met bvb meerdere portals ben ik het met je eens.Zit met Portal knoppen met container velden en moet het aantal beperken wegens te trage schermopbouw of mijn container velden vaarwel zeggen.In 6 was dat aanzienlijk sneller

Maar met Workaround ben ik net als Rony niet eens en troost 8 zal beter zijn :D

• 0
Posted
Ik merk op mijn Windows notebook dat de portals "properder" displayen als ik ze niet "emboss" of "engrave" (sorry weet de NL vertaling hier niet).

Inderdaad. Ik had het ook zo al opgelost. Een paar rijen opgeofferd ook en dan maar een embossed vlakje erachter gezet, kwestie van nog een vertragende layer extra te hebben :wink:

• 0
Posted

Ook dit soms voorkomend dirty portal-effect verdwijnt enkel door te zorgen dat het portaal niet op embossed staat.

Kleinere veldjes ruim binnen de lijntjes zetten maakte geen verschil.

Het gebeurt enkel bij naar boven scrollen.

dirty.portal_2.gif.07e08f19b6771ce9e847fe051eab01a3.gif

• 0
Posted

Wat Dirty Portals part I betreft, kan blijkbaar opgelost worden door ze eerst een lijndikte van 2 te geven en daarna van 1, merk ik net 8) (in engraved mode)

Ik denk dat het gelijk ook part II oplost.