Jump to content
  • 0

Verdichting in een portaal

rmw

Question

Posted

Een uitdaging!

Als er 20 factuurregels bij 1 debiteur te vinden zijn en binnen die 20 regels zijn 4 unieke factuurnummers te vinden, hoe kan ik dan in een portaal bij de debiteur toch maar 4 regels tonen van de 20?

De beperking is dat er maar twee tabellen mogen zijn!

Een tabel met debiteur gegevens en een tabel met factuurregels.

Een andere beperking is dat het door FM moet worden geregeld in de vorm van berekeningen en NIET door middel van scripting.

Wie durft?

rmw

18 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Weet je wel zeker dat het kan binnen de beperkingen die je stelt?

Edited by Guest
  • 0
Posted

Ik kan een schot voor de boeg geven: calculeer in de factuurregels of ze van zichzelf kunnen besluiten of zij meerdere malen aanwezig zijn op basis van factuurnummer & debiteurnummer (met "interne relatie").

Zo ja: toon dan het debnr en leg vanuit debiteur-tabel daar een tabeloccurence.

Zo nee: toon dan het debnr niet.

• 0
Posted

Toch wel Sanne,maar een interne relatie op faktuurnummer (steeds 1 debiteur ) met als resultaat een keyfield dat in de debiteurrelatie wordt opgenomen in een multikey relatie.Indien dan in debiteur bvb Faknr en Dubbel wordt gekozen worden enkel deze regels in het portaal getoond.Indien dubbel niet is gekozen worden alle regels getoond.Scripting zou handig zijn om globalen in te vullen maar je kan dit omzeilen met invoerlijsten van faktuurnummers

• 0
Posted

Heb nog eens goed nagelezen en eigenlijk is er een simpele oplossing voor Rmw.Ik ging het ook al te ver zoeken.

Je maakt je faktuurregels aan maar geeft telkens aan elke eerste faktuurregel een unieke Id,deze Id gebruik je om enkel die eerste lijn te tonen in het debiteur portaal.

Ik ga er van uit dat je fakturen in een portaal in de debiteurtabel aanmaakt (Persoonlijk geen voorstander van deze methode)

Rmw mag een zipje plaatsen,hij is de uitdager he :wink:

• 0
Posted

RON7,

Je oplossing klinkt simpel, maar wat nou als de eerste factuurregel met dat ID verwijderd wordt. Dan moet je een andere eerste regel aan gaan wijzen en als dat niet via een script mag, hoe dan?

Ik zoek dus een methode om zo'n uniek gegeven door FM te laten beheren.

rmw

• 0
Posted

Ik persoonlijk denk dat het onmogelijk is, met de beperkingen die gesteld zijn.

Waar je over praat, is een systeem waar de facturen wel uit factuurregels bestaan, maar niet een "header"-record hebben, niet een "moeder"-record, wat de - bij elkaar horende - factuurregels samenbindt.

Ik zou zo'n systeem nooit overwegen te maken.

En als ik zo'n systeem zou moeten onderhouden, dan zou ik het aanpassen zodat er header/moeder-records voor al die factuurregels gaan bestaan.

Indien dat onmogelijk is, dan zul je toch de hele kolere trukendoos moeten opentrekken, met plug-ins en scriptactivators en zo.

En als dat onmogelijk is, dan moet je je neerleggen binnen de grenzen zoals ze zijn en er maar "het beste van maken".

Feitelijk is dat laatste hetgeen wat mij weer door elke dag heen helpt :D

• 0
Posted
maar wat nou als de eerste factuurregel met dat ID verwijderd wordt
Ik denk dat ze op DevCon goed nieuws voor jou hebben RMW

Je kan effe wachten op een nieuwe versie :D ,of proberen met autoinvoer calculatie.Of denk net effe aan calculatie portaalrijnummer,dan zou rij 1 1 blijven :?:

Je kan er ook voor zorgen dat de eerste regel niet kan gewist en enkel met andere data wordt overschreven;maar dat wordt denkelijk weer scripting he.

Waar je over praat, is een systeem waar de facturen wel uit factuurregels bestaan, maar niet een "header"-record hebben, niet een "moeder"-record, wat de - bij elkaar horende - factuurregels samenbindt.

Ik zou zo'n systeem nooit overwegen te maken.

Rmw is van plan de debiteurtabel als header te gebruiken,zou ik persoonlijk ook niet doen maar ...wie weet wat hij in mekaar wil toveren :?:

• 0
Posted

Allereerst: DANK Peter!

Nu je het zo neerzet denk ik gelijk: dat heb ik eerder gezien.

En na enig zoekwerk kom ik hier op uit.

Het gaat hier weliswaar om de <> operator in relaties, maar de tunneling zat hier ook al in.

rmw

PS Download van fp7 bestanden vanuit Safari en OSX blijkt nu ook te werken.

• 0
Posted

Rony,

Ja.

Niet voor deze uitdaging, maar in combinatie met tooltips.

Ik heb bij een bladerknop de inhoud van het volgende record opgenomen in de tooltip. Werkt erg leuk en zelfs in IWP!

Ik zie trouwens niet zo snel hoe je deze functie bij verdichten kan gebruiken...

rmw