Jump to content
  • 0

Webcompanion ZONDER iwp

Ocapity

Question

Posted

Is die (goede) ouwe code "IP:poort/folder/FMPro?-DB=database.fp5&-Format=form_form.html&-Find" nog bruikbaar?

nee, maar hoe dan wel?

nu zit ik ergens aan "IP:poort/folder?-DB=database&-Format=form_form.html&-Find" => IE slaagt tilt en FireFox geeft niets?

Voor je zegt "gebruik IWP". Nee, of mischien wel, maar ik heb geen goesting om een nieuwe layout aan te maken als mijn HTML al geschreven is en hopelijk makkelijk aan te passen is met eer search en replace.

Thanks

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Dag Maarten,

Dit zou moeten werken, zeker dat er geen fouten in je html-pagina zitten?

O ja gaat het over fm6 of 7? Bij 7 is het antwoord: Neen. Webcompanion bestaat niet meer. Voor de opvolger van CDML heb je de FileMaker Server Advanced nodig.

Koen

NB: Hoe is het er voor de rest nog mee?

Edited by Guest
  • 0
Posted

Maarten, op de FileMaker Server Advanced CD staat een tool waarmee je CDML pagina's kan omzetten naar XML based publishing.

Ik weet niet zo zeker of dit echt wel zo'n goeie oplossing is, maar je kan het eens proberen. Alles hangt ervan af wat je juist aan het hosten bent met CDML. De IWP publishing werkt redelijk goed als je een krachtige server hebt, en na wat oefenen gaat het eigenlijk ook wel goed - het is niet vergelijkbaar met de instant web publishing die je kent van onze Claris TS dagen, veel beter gewoon.