Jump to content
  • 0

Tekst formatteren met aan/uit Color Picker

Gido_

Question

Posted (edited)

Ik wou een voorbeeldtechniekje uit een boek wat uitbreiden, "maar grotendeels helaas"... :lol:

Het gaat om de techniek om met knoppen je tekstselectie kleur te geven. Werkt prima op zich.

1) Maar als ik die knoppen in een on/off selfjoin Color Picker "invisibility"-portaal zet, dan wil dat niet meer werken. Daar kan ik ergens wel inkomen, omdat hij dan misschien een tekstselectie zoekt in de gerelateerde table of zo...?

Is dat niettemin aan de praat te krijgen?

2) Ten tweede krijg ik ook simpelweg de befaamde invisibility-techniek niet betrouwbaar aan de praat, waar mij dat met FM6 wel lukte. Hoeveel Commits ik er dan ook nog probeer tussen te smijten, het maakt allemaal niks uit. De ene moment werkt het, de andere weer niet... :?

Invisibility_w_Color_Picker.fp7

Edited by Guest

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

2) Ten tweede krijg ik ook simpelweg de befaamde invisibility-techniek niet betrouwbaar aan de praat, waar mij dat met FM6 wel lukte. Hoeveel Commits ik er dan ook nog probeer tussen te smijten, het maakt allemaal niks uit. De ene moment werkt het, de andere weer niet... :?

Deze heb ik opgelost voor je.

Zoek de verschillen ... :wink:

Het heeft te maken dat ik een calculatie = 1 gebruik en jij een global=1

Je eerste probleem is daarmee ook ineens opgelost. Zo gaat dat in Filemaker 7 ...

Invisibility_w_Color_Picker.fp7.zip

• 0
Posted

Heb je de juiste doorgestuurd? :lol: ("ja, maar...")

Ik maak een nieuw record, selecteer tekst, druk op een kleurknop in het portaal, en "nougabollen" :cry: (de bovenste knoppen wel natuurlijk, want die staan gewoon op de layout)

Het andere is idd opgelost 8)

Ik vind dat hier dringend zo'n "verafgood"-icoon moet komen, maar het buigt nog maar half :wink:

• 0
Posted
Ik maak een nieuw record, selecteer tekst, druk op een kleurknop in het portaal, en "nougabollen" :cry: (de bovenste knoppen wel natuurlijk, want die staan gewoon op de layout)

Ik heb inderdaad enkel de bovenste getest en die deden het. Verder heb ik niet gekeken.

EDIT : de context van uw script is niet correct wanneer je dat start vanuit die selfjoin.

• 0
Posted
Blijkbaar verlies je de actieve gegevens omdat de knoppen in de portal staan.....zet dan je tekst ook in de portal. Waarschijnlijk zijn er nog andere mogelijkheden ;)

In mijn geval is het "niet mogelijk of de bedoeling" dat zowat heel het blad mee op het portaal terecht komt, denk ik. Dat lijkt mij ook teveel kunst en vliegwerk.

Op wat test jouw "If (on_off; "" ;text)" eigenlijk?

-

Aan die context had ik idd al wel eens wat veranderd, maar dat deed voorlopig niets. Er valt naar mijn begrip qua context ook weinig te veranderen, buiten die global...?

Ik vrees dat hij die actieve selectie en zo in de gerelateerde tabel wil gaan zoeken. Mss kan ik proberen dat portaaltje te verbinden met die tabel waar mijn tekst staat, ipv een selfjoin...

• 0
Posted

Ik heb nog een en ander geprobeerd, door het on/off portaal met de betreffende tekst(selectie)/child-tabel te relateren en zo, maar noppes...

Ik vermoed dat het ten eerste al onmogelijk is om de tekstselectie te "capturen" vanaf een portaal.

Maar ik zie nog een paar te exploreren mogelijkheden (naast een extra layout :roll:)

- ipv de color dot knoppen zelf te gebruiken, onzichtbare knoppen helemaal van boven erop leggen. Het portaal kan dan net zo goed aan/af gezet worden en de onzichtbare knoppen kan je enkel laten reageren als het color picker portaal zichtbaar is.

Deze lijkt mij het meest kans op succes te hebben :)

• 0
Posted

Haha! D.i. natuurlijk eigenlijk wat ik al deed, want ik had sowieso grotere invisible knoppen erover gelegd. Dus in eerste instantie weer noppes.

Maar...: de clou is om deze onzichtbare knoppen wat breder te maken dan het portaal, zodat het portaal niet meer denkt dat die knoppen van haar zijn :lol:8) (cool :wink:)

• 0
Posted

Hierbij mijn allereerste Technique File :wink:

(de text formatting credits gaan naar de vermelde bron)

Als dit ethisch niet zuiver genoeg is, verwijder hem maar weer hé :oops:

Of maak de formattering wat minder geavanceerd :wink: Mij was het te doen om de toggled color picker-techniek te illustreren hiermee.

TxtFormatColorPickerPortal.zip

• 0
Posted

Als je de met de picker kleurformatteert voorbij de "scrollbargrens", dan springt deze erna terug naar boven. Een gekende workaround is dan om even 'n cursortoets in te drukken, want de cursor staat nog steeds ter plaatse :idea: