Jump to content
  • 0

Geselecteerde portaalrij kleuren

Arnoud

Question

Posted

Het gaat er om dat alleen de geslecteerde portaalrij een kleur krijgt.

Ik heb dit bereikt m.b.v. een inkleurcontainer na een deselectie van alle portaalrijen geset wordt. Op zich aardig, maar bij grote portalen duurt dit te lang. Heeft iemand een andere oplossing, relationeel met een calculatie bijvoorbeeld (op de plank)?

gr.

Arnoud

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
doe een SetField() van de container op de portaalrij die geselecteerd is

Dan zit je altijd nog met het deselecteren van de rij waar je vandaan kwam.

Ik gebruik ook wel een setfield, maar dan een globaal waarin ik het recordID van de geselecteerde regel zet en daarnaast een berekening die resulteert in een container en waarvan de berkening luidt:

if (  = Get ( CurrentRecordID ) ;  ; "" )

Waarin <..> door echte veldnamen moet worden vervangen.

(ben ook niet helemaal zeker van Get ( CurrentRecordID ), maar dat kan FM je wel vertellen)

rmw

• 0
Posted

Ik denk dat hij mss bedoelt: "hoe zet je het efficienst de oude hilite af wanneer je een nieuwe aanklikt?"

Dat kan je door de aangeklikte portaalrij gelijk even apart te zetten, neem ik aan. Maar gezien er ook geavanceerde oplossingen bestaan hiervoor (zie QUE boek), zal dit wel zijn reden hebben zeker?

• 0
Posted (edited)

Yep, het werkt.

Ik gebruik geen auto-enter omdat het om bestaande gegevens gaat.

If ( gRecordnumber=Get ( RecordID ) ; colorcontainer ; "" )

Maar ondertussen ben ik weer zo'n vreemde kronkel tegengekomen, namelijk een container die in layoutmodus een scrollbar toont!!!!

Uiteraard NIET uitzetbaar. Volgens mij een bug.

In de testfile waarin ik de bovenstaande formule testte kon ik dit niet reproduceren. Het is mij opgevallen dat FMP7, hoewel oerstabiel, bij groter wordende applicaties soms steekjes laat vallen.

containerscrollbar.JPG.112a4aa8bf3d8b4c5dee181232d72a0d.JPG

Edited by Guest
  • 0
Posted

Naargelang je (slecht?) design/model blijkt het te kunnen voorkomen dat je aan de gerelateerde Record ID niet aankan via een portaalklik, maar gelukkig kan het ook met het gewone uniek ID van dat gerelateerde record, waar je dan wel aankan (in mijn geval).

• 0
Posted

De GRR stap heb ik er uit gehaald en na aanpassing draait het nu lekker soepel. De vorige opzet was inderdaad slecht.

Allen bedankt.

gr.

Arnoud

• 0
Posted
Maar ondertussen ben ik weer zo'n vreemde kronkel tegengekomen, namelijk een container die in layoutmodus een scrollbar toont!!!!

Maak er eens een tekst veld van, zet de scrollbar uit en maak er dan weer een container van....

rmw

• 0
Posted
De vorige opzet was inderdaad slecht.

8) Mijn opm. was anders niet persoonlijk bedoeld, maar in mijn geval kon ik vreemd genoeg niet aan de Record ID geraken (met of zonder GTRR), dus ik heb hetzelfde gedaan, maar met een echt ID veld ipv Get(Record ID).

• 0
Posted
De vorige opzet was inderdaad slecht.

8) Mijn opm. was anders niet persoonlijk bedoeld, maar in mijn geval kon ik vreemd genoeg niet aan de Record ID geraken (met of zonder GTRR), dus ik heb hetzelfde gedaan, maar met een echt ID veld ipv Get(Record ID).

1. ik heb jouw opmerking niet persoonlijk opgevat hoor. :wink:

2. Het unieke ID voor de portaalrij heb ik middels een calculatie

moeten maken (portaalrijNR&RecordID) dus ik heb hetzelfde gedaan

als jij!

gr.

Arnoud

• 0
Posted

Maak er eens een tekst veld van, zet de scrollbar uit en maak er dan weer een container van....

rmw

Bedankt voor de tip rmw, maar ik denk dat dit de boosdoener was:

VIEW>SHOW>FIELD BOUNDARIES (checked).

gr.

Arnoud