Jump to content
  • 0

Hoe een Max(sj) calculatie vermijden?

Gido_

Question

Posted (edited)

Ik heb een portaal met items, waarvan ik er zoveel tegelijk kan selecteren als ik wil. Deze krijgen dan elk een checkboxwaarde van 1 ipv 0

Als er ook maar één van die items is geselecteerd, had ik graag op knoppen in een portaal ernaast een "+" zien verschijnen, zodat duidelijk is dat die items met een druk op die knop aan die categorieën kunnen toegewezen worden.

Dit kan gerealiseerd worden met een

If (Max(selfjoinCheckbox)=1; "+" ; "")

Om toekomstige snelheidsredenen zou ik liever niet die Max( ) calculatie gebruiken. Enige lumineuze ideeën hiervoor? :lol:

[niet "belangrijk" of dringend; just wondering :wink: ]

Ik zou een array kunnen gebruiken misschien met allemaal on/off bits, en als de numerieke waarde daarvan die niet 0 is, dan staat er minstens één aangevinkt hé :lol: Maar ik heb nog niet onderzocht hoe ingewikkeld dat zou zijn in FM.

Edited by Guest

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Even uit de losse pols geïmplementeerd... :lol:

Heb in de gerelateerde een calculatieveld met de Count(aantal geselecteerden) gemaakt, en die werkt. Heb deze ter controle ook in de hoofdtabel zichtbaar gemaakt.

In deze hoofdtabel (data separation-achtig :lol: met één record) probeer ik dan alle mogelijke variaties van

If(CountSelectedTopics > 0; "+"; "")

maar blijf zitten met een zeer vreemd heropfrisprobleem...

Als ik dat calculatieveld gewoon op de layout zet (niet in het portaal, al is dat hetzelfde) dan blijft de "+" steeds staan. Tenminste, zo lijkt het. Als ik dan in dat veld klik, blijkt dat er toch niets in staat, wanneer dat niet mag, en wél, wanneer dat moet. Maw, het werkt, maar het wordt puur visueel niet opgefrist.

Commit en buiten het veld klikken lossen het niet op.

Ik moet door die Set related Checkbox toch geen Commit subscript ginder gaan doen zeker? :roll: (dat commit-gedoe schept soms zoveel problemen dat de voordelen van de nieuwe FM7 buttons grotendeels tenietgaan, want dikwijls meerdere scriptstappen nodig)

• 0
Posted

Tja, naar de andere layout gaan en committen (of een commit subscript in de gerelateerde tabel oproepen), dat werkt dus.

Voor een simpele set field v/e gerelateerde checkbox moet ik dus naar een andere layout (of subscript gebruiken), commit doen en terug :roll:

Zal wel iets aan mijn ontwerp schelen ook :lol:

• 0
Posted
Hoe langer ik met 7 werk, hoe minder ik er van overtuigd ben data-separatie toe te passen.

Dus 's morgens gaat het nog goed en tegen de avond aan zie je 't minder zitten? :D:wink: