Jump to content
  • 0

naam veranderen van een layout

zorro

Question

Posted

Beste,

Ik denk dat ik het antwoord op mijn vraag reeds weet, maar toch waag ik het erop.

Is het mogelijk om via een script of iets degelijks (plug-in) de naam van een layout te veranderen en eventueel de volgorde ervan, zonder in layout-modus te gaan wel te verstaan

Mvg

Z

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Z,

mag ik vragen waarom je dat wil doen ?

Dag Rony,

de verschillende tabbladen worden automatische aangemaakt , dwz de namen worden in de tabbladen automatische ingevuld afhankelijk van de naam van de layout , bv Set: Mondonderzoek, Set: Anamnese zullen dan de naam aan het tabblad geven Mondonderzoek en Anamnese en deze tabbladen zullen deze layout tonen.

Aangezien niet iedereen dezelfde layout op dezelfde volgorde wil zien of misschien een layout gewoonweg niet zou willen zien, zou het handig zijn om een keuzemogelijkheid met checkboxen te hebben, waarmee je de gewenste layouts kunt kiezen ( dus de naam zou gewijzigd moeten worden). Deze zouden dan via een script de layouts kunnen veranderen.

Ik vind mijn vraag ook zeer raar en het zou niet echt logische zijn om dit te kunnen doen , maar het zu de eerste keer dat FM me zou verbazen.

Mvg

Z

• 0
Posted

Ik zou dat anders benaderen :

Maak eventueel een tabel met de namen van de layouts en een bijhorend ID.

Bouw daar een interface rond, zodat je kan bepalen welke gebruiker welke layouts mag zien.

Of speel eens met de Accounts & Privileges. Daar kan je ook heel wat doen met het al dan niet beschikbaar zijn van layouts.