Jump to content
  • 0

Filemaker portals 'linken'

andreas

Question

Posted

Ik zit met een vervelend probleem,

ik ben bezig aan een filemakerproject dat toch een ietwat deftige lay-out moet hebben.

Daarom heb ik ervoor gekozen om portals te gebruikn om mijn data in een lijst weer te geven (niet de table mode van filemaker dus).

Aangezien je portals enkel kan gebruiken met relationships heb ik een structuur opgebouwen van twee fp5's met enkel de echte databases, en één fp5 project met de lay-out.

Op het 'mainframe' krijg je een overzicht (in de vorm van een portal) van de gegevens in de database 'index', de relationschip heb ik hier gelegd doormiddel van een matchfield dat altijd 1 is (in het geel uitgevoerd).

Op het detailframe krijg je alle details van de record die je geselecteerd heb uit de mainframe, maar ook de lijst van de records waarbij Veld 5 (Index) gelijk is aan Veld 1 (Subindex) (in het groen uitgevoerd). Nu is mijn probleem dat ik de Index en de Subindex niet direct kan linken aan elkaar, omdat ik via portals werk en dat je enkel relationschips kan maken tussen Main en Subindex of Index (2 en 3), en niet tussen Index en Subindex onderling (1).

Nu zou ik op een of andere manier deze link WEL moeten kunnen leggen, ik was bezig met een systeem met status(CurrentPortalRow), maar dat wil al niet werken.

Weet iemand een oplossing, of tips?

Bijlage

Bedankt

Andreas

1 answer to this question

Recommended Posts