Jump to content
  • 0

Get(CurrentURL) truukje?

Gido_

Question

Posted

Bij het copiëren van een tekst uit een browser naar de database is het heel vervelend dat je nog eens terugmoet om desgewenst de URL te gaan copiëren :roll:

Truukenman als ik ben, moet dat weer absoluut opgelost worden :wink:

Ik heb al programma's gezien die automatisch weten welke URL openstaat of laatst actief was in je browser, dus misschien is er ergens een variabele in een Windows file (bv .dat file) waar je die met Troi File plugin kunt gaan uithalen of zo?

D.i. natuurlijk ook afh. al naargelang de browser. Misschien is het bij Firefox makkelijker en makkelijker te weten te komen.

Als dit kan zonder plugin of macro-programma, des te beter.

Wie weet kan het met Troi URL plugin, maar lijkt me niet onmiddellijk zo op te vallen en is niet voor FM7.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Even wat Delphi code overtikken en het moet al mogelijk zijn... voor IE

www.planet-source-code.com/vb/scripts/S ... 1&lngWId=7

http://delphi.about.com/od/windowsshellapi/l/aa060303a.htm

Via Java, maar ik weet niet waar die URL naartoe gaat dan...:

www.webmasterworld.com/forum91/2594.htm

http://linux.duke.edu/projects/urlgrabber misschien...

Maar er zullen nog wel "URL-grabbers" zijn of zo... Hopelijk een command-line tooltje 8)

[Voor Mac is er alvast dit van Matt Petrowsky, maar het zal ook wel gratis kunnen, denk ik.

www.findarticles.com/p/articles/mi_m0MW ... i_20305032 ]

Edited by Guest
  • 0
Posted

Firefox schrijft één en ander leesbaar weg in zijn history.dat file, maar die wordt niet 100% altijd onmiddellijk ge-update blijkbaar, dus die moet je een flush cache kunnen laten doen of zo.

Maar al bij al valt dat nog mee en is dat nog het minste probleem. De laatste URL lijkt wel achteraan te worden bijgevoegd, maar dat kan helaas ook een ingebedde URL zijn die je niet interesseert...

(IE heeft ook zo'n files, maar die zijn minder leesbaar toegankelijk.)

Dit lijkt niet de aangewezen weg verder, tenzij bepaalde coderingen erbij te ontcijferen vallen misschien...