bartje Posted July 6, 2005 Posted July 6, 2005 Ik probeer een website op basis van FM in de lucht te krijgen, maar al van bij het begin loopt het mis. Als ik FM Server Admin lanceer en local host probeer te lanceren, krijg ik volgende foutmelding : "Connection failure. Filemaker server"(localhost)"(127.0.0.1)is not running.Would you like to start Filemaker server and then connect ?" Soms lukt het maar wordt de verbinding na enkele seconden terug verbroken. Wat kan hiervan de oorzaak zijn ? Quote
0 Rony Rabijns Posted July 6, 2005 Posted July 6, 2005 Doe de nodige updates eens eerst. Wellicht zijn je problemen dan opgelost. Quote
0 RON7 Posted July 8, 2005 Posted July 8, 2005 Check Netwerk instellingen,check services en vooral error log waar zeker de fout in moet staan Quote
0 Rony Rabijns Posted July 8, 2005 Posted July 8, 2005 Energy-settings staan juist ? Slaapstand uitgeschakeld ? Geen screensavers aktief ? Quote
0 hbrendel Posted July 9, 2005 Posted July 9, 2005 Eigendomsrechten van de gehoste databases correct? Quote
0 Rony Rabijns Posted July 9, 2005 Posted July 9, 2005 Oei ! Het lijkt er op dat ook de verbinding met Bartje verbroken is. Quote
0 miltenb Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 ik heb dit ook gehad met de eerste versies van server (inc. de beta's) Een verse installatie van windows en daarna de FMS werkte altijd. Uren pielen leverde bij ons niets op, dus zijn we maar met deze "oplossing" gaan werken. Quote
0 bartje Posted July 19, 2005 Author Posted July 19, 2005 Hier zijn we weer, terug uit vakantie. Helaas is het probleem nog altijd bestaande. Ik stelde mij bijkomend de vraag of gegevens uit een database onder FM6 te hosten zijn via FMS7. Quote
0 RON7 Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 Nu komt er beetje meer licht in de zaak,je kan geen 6 bestanden hosten onder 7.Eerst converteren naar 7,probeer je dan misschien ook verschillende Server versies te draaien ? Quote
0 bartje Posted July 19, 2005 Author Posted July 19, 2005 Nee, er draaien geen verschillende versies van FMS. Enkel 7. Ik heb ook al geprobeerd als mijn files onder 6 zijn geconverteerd naar 7. Maar ik vraag mij af of de conversie wel vlekkeloos zal verlopen. We kunnen het ons niet veroorloven dat er plots iets zou foutlopen. Vandaar dat ik liever mijn FM bestand onder 6 houdt,tenzij de conversie goed zou draaien natuurlijk. Quote
0 Peter Wagemans Posted July 20, 2005 Posted July 20, 2005 OK, als ik het goed begrijp is het volgende aan de hand (en ik veronderstel hier een aantal zaken): - je hebt een mac - die draait OS X Panther of Tiger - je heb dat "for the sake of the argument" terug van scratch geinstalleerd - FileMaker Server 7.0v2 geinstalleerd met alle updates - het werkt nog steeds niet Dus jij hebt daar een labo schaal situatie, helemaal van 0 opgesteld, en het werkt niet? Ik heb daar wat moeite mee. Zou het kunnen dat je niet helemaal van scratch begonnen bent? Quote
0 Mike Posted August 17, 2005 Posted August 17, 2005 Mmm. Herken dit probleem. Draai een 7 server met alle updates op een mac mini onder 10.3.9. Die doet het niet meer. Volgens mij zelfde foutmelding, maar dat zou ik even moeten controleren. Vreemde is dat het wel gewerkt heeft en nu dus zonder enige aanleiding NIET meer werkt. Heb besloten maar eens gewoon met een hele schone installatie te beginnen (dus alles er af, fris systeem en dan weer FM server, de advanced update, etc.). Er draaien nog geen databases, alleen de testdatabase die bijgeleverd wordt waarmee wordt gecontroleerd of de installatie geslaagd is. Quote
Question
bartje
Ik probeer een website op basis van FM in de lucht te krijgen, maar al van bij het begin loopt het mis.
Als ik FM Server Admin lanceer en local host probeer te lanceren, krijg ik volgende foutmelding :
"Connection failure. Filemaker server"(localhost)"(127.0.0.1)is not running.Would you like to start Filemaker server and then connect ?"
Soms lukt het maar wordt de verbinding na enkele seconden terug verbroken.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?
14 answers to this question
Recommended Posts