Organeduc Posted July 6, 2005 Posted July 6, 2005 Ik heb weer wat: Geachte <>, {waarachter: bedrCpAanspr & " " & If( bedrCpTssnvgsl ≠ "" ; bedrCpTssnvgsl &" "; "") & bedrCpAnaam}, leidt tot: Geachte heer van der Meulen. Hoe kan ik de codering zo maken dat het leidt tot: Geachte heer Van der Meulen? De functie 'TextStyleAdd' biedt me geen aanknopingspunten, of zie ik iets over het hoofd? Quote
0 AvD Posted July 6, 2005 Posted July 6, 2005 Gewoon met de Proper-functie? Dus: bedrCpAanspr & " " & If( bedrCpTssnvgsl ≠ "" ; Proper(bedrCpTssnvgsl) &" "; "") & bedrCpAnaam Quote
0 Organeduc Posted July 6, 2005 Author Posted July 6, 2005 Ga ik proberen. Alvast mijn dank. Ik bericht je nog terug. Maar, btw, hoe kan ik zoiets nu zelf te weten komen? Boek of zoiets? Quote
0 AvD Posted July 6, 2005 Posted July 6, 2005 François Cavanna heeft ooit beschreven hoe hij als kleine jongen en "geobsedeerd door letters" absoluut alles las wat onder zijn ogen kwam, tot elk detail op de kaasjes en de confituurpot bij het ontbijt. Lezen, lezen, lezen... "60% mat. grasses" "E pericoloso sporgersi" en "bevat ascorbinezuur". Dat kan al iets zijn. Rondkijken, ook als je recht naar een doel gaat: in FileMaker een functie opzoeken in de tabel, en voor je die aanklikt even kijken wat er net voor en net achter staat, en als dat niet meteen transparant is, even kijken wat ze doen. Dat kan ook al iets zijn. En... vergeet niet: Apparebit nos multis erravisse*. -------------- *Ooit zal blijken dat we ons in vele dingen vergist hebben. Quote
0 rmw Posted July 7, 2005 Posted July 7, 2005 Gewoon met de Proper-functie? Dat gaat niet werken, want die maakt van elk woord de eerste letter een hoofdletter en 'Geachte heer Van Der Meulen' is niet wat je wilt. Je kan beter Replace() gebruiken, waarbij je het eerste teken replaced met een Upper() van het eerste teken: Replace ( ; 1 ; 1 ; Upper ( Left ( ; 1 ) ) ) rmw Quote
0 Theo Tromp Posted July 7, 2005 Posted July 7, 2005 Replace ( ; 1 ; 1 ; Upper ( Left ( ; 1 ) ) ) rmw of zonder replace Upper (left( ; 1 ) ) & middle(;2;99999) Quote
0 AvD Posted July 7, 2005 Posted July 7, 2005 Dat gaat niet werken In Vlaanderen wel, natuurlijk, want hier wordt anders omgesprongen met de spelling van eigennamen . Quote
Question
Organeduc
Ik heb weer wat:
Geachte <>, {waarachter: bedrCpAanspr & " " & If( bedrCpTssnvgsl ≠ "" ; bedrCpTssnvgsl &" "; "") & bedrCpAnaam},
leidt tot: Geachte heer van der Meulen.
Hoe kan ik de codering zo maken dat het leidt tot:
Geachte heer Van der Meulen?
De functie 'TextStyleAdd' biedt me geen aanknopingspunten, of zie ik iets over het hoofd?
6 answers to this question
Recommended Posts