Jump to content
  • 0

Aanspreking met of zonder hoofdletters

Organeduc

Question

Posted

Ik heb weer wat:

Geachte <>, {waarachter: bedrCpAanspr & " " & If( bedrCpTssnvgsl ≠ "" ; bedrCpTssnvgsl &" "; "") & bedrCpAnaam},

leidt tot: Geachte heer van der Meulen.

Hoe kan ik de codering zo maken dat het leidt tot:

Geachte heer Van der Meulen?

De functie 'TextStyleAdd' biedt me geen aanknopingspunten, of zie ik iets over het hoofd?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Gewoon met de Proper-functie?

Dus:

bedrCpAanspr & " " & If( bedrCpTssnvgsl ≠ "" ; Proper(bedrCpTssnvgsl) &" "; "")  &  bedrCpAnaam

• 0
Posted

François Cavanna heeft ooit beschreven hoe hij als kleine jongen en "geobsedeerd door letters" absoluut alles las wat onder zijn ogen kwam, tot elk detail op de kaasjes en de confituurpot bij het ontbijt. Lezen, lezen, lezen... "60% mat. grasses" "E pericoloso sporgersi" en "bevat ascorbinezuur".

Dat kan al iets zijn.

Rondkijken, ook als je recht naar een doel gaat: in FileMaker een functie opzoeken in de tabel, en voor je die aanklikt even kijken wat er net voor en net achter staat, en als dat niet meteen transparant is, even kijken wat ze doen.

Dat kan ook al iets zijn.

En... vergeet niet: Apparebit nos multis erravisse*.

--------------

*Ooit zal blijken dat we ons in vele dingen vergist hebben.

• 0
Posted
Gewoon met de Proper-functie?

Dat gaat niet werken, want die maakt van elk woord de eerste letter een hoofdletter en 'Geachte heer Van Der Meulen' is niet wat je wilt.

Je kan beter Replace() gebruiken, waarbij je het eerste teken replaced met een Upper() van het eerste teken:

Replace (  ; 1 ; 1 ; Upper ( Left (  ; 1 ) ) )

rmw