Ik heb een bestand waarin records in een 'unlock' en 'locked' positie zitten.
Locked voor gedane zaken, unlocked voor actuele zaken.
Dit doe ik door middel van keuzerondjes.
Misschien niet de meest handige manier, maar ik wil kunnen zoeken op locked en unlocked records.
Als ik een nieuw record aanmaak wil ik dat het record automatisch in de unlock positie staat. Nu staat het vakje in een neutrale stand bij het openen en zet ik manueel het unlock vakje actief. Dat vergeet ik nog al ens waardoor records bij zoeken niet gevonden worden.
Is er een andere mogelijkheid?
Ik heb het met een scriptje met set field = "unlocked" geprobeerd, maar dat werkt niet.
Misschien is er een voor de hand liggende methode die ik over het hoofd zie.
Ik wil wel de bestaande opzet handhaven, dus liever geen alternatieven.
Question
hansg
Ik heb een bestand waarin records in een 'unlock' en 'locked' positie zitten.
Locked voor gedane zaken, unlocked voor actuele zaken.
Dit doe ik door middel van keuzerondjes.
Misschien niet de meest handige manier, maar ik wil kunnen zoeken op locked en unlocked records.
Als ik een nieuw record aanmaak wil ik dat het record automatisch in de unlock positie staat. Nu staat het vakje in een neutrale stand bij het openen en zet ik manueel het unlock vakje actief. Dat vergeet ik nog al ens waardoor records bij zoeken niet gevonden worden.
Is er een andere mogelijkheid?
Ik heb het met een scriptje met set field = "unlocked" geprobeerd, maar dat werkt niet.
Misschien is er een voor de hand liggende methode die ik over het hoofd zie.
Ik wil wel de bestaande opzet handhaven, dus liever geen alternatieven.
Werk met Filemaker 6.
5 answers to this question
Recommended Posts