Jump to content
  • 0

instellingen Demon

pjotter

Question

Posted

Ik heb een bestand draaien met filemaker pro 7.03 Op mijn intern netwerk bij de vereniging gaat alles prima en is het via web of met filemaker te benaderen. Extern benaderen is een probleem. Ik heb poort 5003 en 591 open gezet en geforward naar de PC die filemaker heeft draaien. Het zelfde systeem heb ik prive thuis staan op een @home verbinding en dat werkt prima. Bij de vereniging die met demon werkt met ADSL werkt het niet.

Weet iemand wat er anders is met een demon verbinding? Het demon modem staat als bridge en daarachter zit een router van linksys. Mail en webserver werken prima dus de verbindingen naar buiten zijn goed. Wat kan er verkeerd staan en zie ik bij de demon set over het hoofd? :evil::evil:

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

mail en web werken, lijkt me wat tegenstrijdig dat ze dan net 591 en 5003 gaan blokken.

Kijk eens of je FileMaker op poort 80 aan de praat krijgt, dan weet je dat toch al zeker. Heb je thuis het zelfde routertje staan? Kan je die daar even tussen steken om te zien of dat wél werkt? Er is nog een truukje met 5003-poort-problemen. Het kan helpen om UDP 5003 te blokkeren en TCP 5003 wél door te laten op de firewall. Vergeet ook niet dat je op sommige firewalls expliciet moet zeggen dat het verkeer in de andere richting óók toegelaten is.

• 0
Posted

Thuis heb ik dezelfde router (merk) wel een ander type. Eigenlijk moet dit geen probleem zijn omdat in de help file precies hetzelfde staat mbt port forwarding. De poorten UDP 5003 blokkeren ga ik morgen eens proberen maar ik kan mij niet voorstellen dat daar het probleem in zit? Volgens de help desk van demon staat alles open op het modem. Dat blijkt ook wel omdat extern inloggen op de router wel gaat ik kan dan keurig de router instellingen van buiten af aan passen. Het modem werkt dus echt als een modem en geeft de aanvragen keurig door aan de router. (ik dacht eerst dat het modem het probleem was maar dat is het blijkbaar niet?) Wat nog wel opviel was dat in de DHCP client list de twee PC's die achter de router zitten niet te zien zijn met hun IP adres? De twee laptops die draadloos op de router zitten zijn wel zichtbaar maar zowel die als de vaste PC's zien niet via extern inloggen te bekijken. :?::?:

• 0
Posted

pjotter, van de 4 machines zijn er 2 in je lijst van DHCP clients te zien, en de 2 andere niet. De 2 die wel te zien zijn, zijn wireless clients. Je router is dus duidelijk eentje die aan de lan kan zowel een wireless gedeelte als een 100baseT gedeelte heeft.

Wat ik me afvraag, is of je 2 PC's dan wel degelijk een IP adres gekregen hebben, en van welke DHCP server. Je kan dat vinden als je even "IPCONFIG /ALL" in een dos box intikt.

Zeker oppassen dat je geen 2 DHCP servers actief hebt...

Voorts eens kijken op je firewall of je DHCP servertje ook actief is op de 100BaseT poort. Het zou kunnen dat die een DHCP server op de lan ontdekt, en dan gewoon stopt om conflicten te vermijden, maar actief blijft aan de wireless kant.

Als je 2 vaste PC's een ip adres krijgen van een andere PC, of een vast IP adres hebben (verwacht ik eerder eigenlijk) , moet je zeker even bekijken of hun IP gateway adres correct staat, dat is het IP adres van je firewall. Als dat niet of verkeerd is ingesteld, kunnen die machines niet goed "terug praten", zelfs al is je inbound mapping goed ingesteld.

• 0
Posted

De twee pc's die je niet ziet komen sinds vandaag soms wel voor in de lijst. :? Vreemd is het wel? Morgen ga ik er weer mee verder maar het is nu wel duidelijk dat het niets met filemaker te maken heeft omdat ook andere programma's niet door de router komen. Wel vreemd omdat de router dezelfde is als die van mij prive en dat het enigste verschil zit in het feit dat mijn router via de kabel aansluiting van @home zit en de van de vereniging via Demon ADSL.

• 0
Posted

schiet mij maar lek, de router even op PPP gezet (Dan werkt er helemaal niets meer) een half uur later weer op DHCP gezet en alles werkt naar behoren. 8O