Jump to content
  • 0

iwp probleempje

miltenb

Question

Posted

Ik heb een oude database (6) die heb ik nu geconverteerd naar 7. Via een nieuwe file maak ik de interface er een interface op die via het web geschikt moet zijn, maar ik heb een probleem:

Ik kan geen data vinden als ik het via het web probeer te benaderen. Ik krijg dan de hele tijd de melding "can commando niet verwerken ; database "" not open.

Wat is dat voor melding en hoe kom ik er om heen ? Database "" vind ik een beetje vreemd !

Joost

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Probeer systematisch het probleem te achterhalen. Begin eerst en vooral met een file van scratch, dus in 7 gemaakt, met wat test veldjes en een paar layouts. Werkt dat goed, dan kan je er van uit gaan dat de conversie naar 7 van die file niet al te geslaagd is.

Je gebruikt blijkbaar een 7 file die je als "front end" gebruik en waarin je occurrences van de geconverteerde 6 bestanden in hebt gezet.

Probeer eens hetzelfde met een occurrence van een nieuwe 7 file.

Werkt dat wel? Of ben je nog niks wijzer...

Kijk al je bestanden na of ze genoeg privileges hebben. Vergeet niet dat ook je gekoppelde bestanden voldoende rechten moeten voorzien. Er is ook een bestandje "application.log" (als je dit host met een gewone 7 client host) die in de web logs directory zit. Daar kan je soms zien wat er aan de hand is. De error nummers die daar gehanteerd worden, zijn die van FileMaker zelf, en die vind je in de help file terug.

• 0
Posted

Ik denk dat ik stom was geweest. Ik had in de internet file een nieuw gebruikers account gemaakt ; dat verschilde van de accounts in de andere files. Nadat ik die toe heb gevoegd, was het geen probleem meer.

Joost

• 0
Posted
Toch net van je om even te melden dat je het hebt kunnen oplossen. Lang niet iedereen doet dat op deze site.

Helaas is dat hetgeen wat me af en toe stoort op deze site. IMHO leer je alleen iets door er ook tijd in te steken. Aan de andere kant nog positief dat er nog zo veel mensen zijn die zich met FM bezig houden.

Hoe denken jullie dat de overgang naar 7 slachtoffers heeft gekost. 7 is toch wel een ander beestje.

Thnx voor het meedenken.

Joost