Jump to content
  • 0

Wat zijn we waard?

Mark

Question

Posted

Misschien is dit een gevoelig onderwerp, maar ik dacht: "ik gooi hem maar gewoon in de groep".

In het verleden hebben mijn manager en ik het wel eens over het salaris van ontwikkelaars gesproken.

Hij vindt dat de functiezwaarte van een FileMaker ontwikkelaar minder is dan van de overige ontwikkelfuncties (VB, MS SQL, Oracle, etc.).

Daarnaast zegt hij niet te weten wat een redelijk salaris is voor een FileMaker ontwikkelaar, omdat hij geen referenties heeft.

Met beide uitspraken ben ik het niet eens. Maar ja, wie ben ik...

Met het naderende functioneringsgesprek in mijn achterhoofd zou ik graag jullie mening willen horen betreft het bovenstaande.

En wat zou een redelijk salaris zijn, er van uit gaande dat een FileMaker ontwikkelaar het hele traject doet (consultancy, ontwerp, ontwikkeling, etc.). Dit hoeft niet op de euro nauwkeurig, het gaat meer om een indicatie.

Ik ben heel benieuwd.

Groet,

Mark

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Consultancy-tarieven liggen inderdaad in de prijsklasse die Peter opgeeft.

Maar ik vermoed dat jij als "loonslaaf" aan de slag bent ?

Vraag aan je baas wat hij vraagt aan de klant ? Vermoedelijk vraagt ie voor jou tussen de 75 en 100 EUR per uur.

Als je kan staven hoeveel uur je per maand effectief die tarieven kan laten facturereren aan de klant door je baas (jouw zogenaamde billable hours), dan weet je ook over welke lonen je kan/mag discussieren ...

Want dat is uiteindelijk jouw vraag : wat mag/kan/wil ik verdienen ? ;-)

• 0
Posted

Rony, ik ben inderdaad een "loonslaaf". ;)

Ik werk op een IT afdeling van een middelgroot mediabedrijf als database-/applicatie ontwikkelaar.

Ik heb een vast salaris, mijn "klanten" zijn afdelingen/collega's en aan kostendoorberekening doen ze niet (de klant vraagt en wij spelen).

Dus over lonen discuseren wordt al een stuk lastiger...

• 0
Posted

... en Rony, jij slaat de spijker op z'n kop. :)

Wat ik mag en kan verdienen weet niet, maar ik weet wel wat ik wil verdienen. Maar dat is een heel ander verhaal...

• 0
Posted

Ik weet zeker dat mijn manager en collega's mij waarderen en ik heb het verder best naar m'n zin.

Maar ik sta altijd open voor de mogelijkheden die mij eventueel geboden worden.

Ik ben gewoon benieuwd hoe jullie over mijn eerste twee punten denken.

En gezien mijn naderende functioneringsgesprek wil ik graag weten waar ik sta betreft mijn onderhandelingspositie over salaris.

Ik neem aan dat er forumleden zijn die ervaring hebben met een soortgelijke situatie.

Maatwerk, bedankt voor je tip.