mikezwet Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 Hallo, In filemaker 6 deed ik dat heel simpel door Year(today) op te geven maar in 7 is dit eruit. Hoe kan ik het active jaar in een veld weer laten geven in filemaker 7? Quote
0 RON7 Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 Is er niet uit hoor,effe naamsverandering Year(get(HuidigeDatum)) Zie naslag ivm Status --> Get Quote
0 rmw Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 Het voordeel van Today was dat je een veld dat aan de huidige datum was verbonden toch kon indexeren. Year ( Get ( HuidigeDatum) ) werkt alleen als je het veld op 'niet opslaan' zet. En daarmee ben je je indexering kwijt. Om te zien hoe je dat het beste in FM7 kan doen, zou ik een FM6 database maken met 1 veld waarin je Year ( Today ) opneemt en die door FM7 laten converteren. HTH rmw Quote
0 RON7 Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 Niet eens,de berekening die ik heb opgegeven kan je wel indexeren.Ik zie niet dadelijk het verschil met today...of ik zit vandaag te lang achter het scherm Quote
0 rmw Posted July 15, 2005 Posted July 15, 2005 Year ( Get ( HuidigeDatum ) ) kan je ook gebruiken zonder dat je 'niet opslaan' aanzet, maar dat veld zal de waarde bevatten van het moment van aanmaak en niet meer wijzigen. Bij het jaar heb je daar 1-1-2006 pas last van. Probeer maar eens je systeemdatum te verzetten en controleer dan het veld nog eens. Basisregel: Bij gebruik van Get() functies in berekeningen: veld niet opslaan rmw Quote
0 RON7 Posted July 15, 2005 Posted July 15, 2005 Je hebt meerdere mogelijkheden Rmw,je kan ook een getal met autoinvoer (geindexeerd) gebruiken,dan vermijd je dit.Maar ik denk dat de vraag voornamelijk was hoe het jaartal van de huidige dag te plukken. Quote
0 Peter Wagemans Posted July 16, 2005 Posted July 16, 2005 Om te zien hoe je dat het beste in FM7 kan doen, zou ik een FM6 database maken met 1 veld waarin je Year ( Today ) opneemt en die door FM7 laten converteren.Dit is het antwoord op je vraag. Het is ook volledig gedocumenteerd in de PDFs van de FileMaker site. Quote
0 RON7 Posted July 16, 2005 Posted July 16, 2005 Als men de conversie uitvoerd maakt FM een extra veld today(datum;aanmaakdatum) aan en berekend daar Year op.Dit resulteerd dus in een extra onnodig veld,ik prefereer de Get functie met auto invoer. Quote
0 mikezwet Posted July 21, 2005 Author Posted July 21, 2005 Het is goed gelukt!! Year ( Get ( CurrentDate) ) Bedankt voor de nuttige reacties, Groetjes, Mike Quote
Question
mikezwet
Hallo,
In filemaker 6 deed ik dat heel simpel door Year(today) op te geven maar in 7 is dit eruit.
Hoe kan ik het active jaar in een veld weer laten geven in filemaker 7?
8 answers to this question
Recommended Posts