Jump to content
  • 0

Limiet voor berekening ¿¿

JeanWM

Question

Posted

In FM 5 heb ik een sinds jaren werkende formule, die, als ik die copieer en in Word zet, zowat 19 blz. in beslag neemt.

Ik heb de formule drastisch ingekort en kom uit op zowat 10 blz..

Wanneer ik die formule copieer en in een FM 6 toepassing zet, zegt FM mij dat de formule te lang is en moet opgedeeld worden ¿¿¿???

Het resultaat van de formule is tekst, en is tussen 15 en 22 karakters lang, dus daar loop ik niet tegen de 64k veldlimiet aan.

Waarom kan dat in FM 5 wel (zowel de 'lange' als de 'korte' versie) en niet in FM 6 ?.

Ik vind geen opgegeven limiet op gebied van berekeningen, alleen dat het afhangt van het type resultaat, dat dan weer veldtype gebonden is.....

Zelfs na de formule 'handmatig' ingebracht te hebben, loop ik vast na +/- blz 9....

De FM5 toepassing openen en laten werken in FM 6 is geen probleem.

Naar de optie voor dat veld gaan, en op OK drukken, geen probleem.

1 enkele letter veranderen en op ok drukken: limiet melding...

Iemand een idee of suggestie ¿¿??

... en neen, ze nog korter krijgen is geen optie...

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Iemand een idee of suggestie ¿¿??

... en neen, ze nog korter krijgen is geen optie...

Is FMP v.7 misschien een oplossing?

Ik ben wel benieuwd of er nog prof Devel zijn die zulke formules hanteren van blz lang. :?

• 0
Posted
... "nesting limiet" - ik geloof dat die 42 was in 6.

De RPN limiet is blijkbaar 50 items, terwijl de veilige hoeveelheid inderdaad rond de 40 zit.

Ik zit daar duidelijk onder met +/- 24...., terwijl ik er eentje lopen heb met 42, die alles netjes doet.

In FM 5 hadden we wel de 60 nested limiet die daarboven een crash gaf, maar daar zit ik duidelijk ver onder...

Terwijl de toegestane limiet in FM4 168 was....

Daar werd nu rekening mee gehouden...

Blijft nog altijd de vraag, waarom in FM4 en 5 wel, en in 6 niet...

@ eldeka:

"Ik ben niet van plan een nieuwe auto te kopen omdat bij de huidige de asbak vol is..."

De syntax is professioneel geschreven, daardoor is die zo lang, niet het totaal aantal karakters....(of misschien wil je Ray C. tegenspreken...)

• 0
Posted
(of misschien wil je Ray C. tegenspreken...)

BTW: Die Ray C.(ologon?) is in elk geval geen Heilige. Zijn Trim4 functie steelt je laatste zichtbare letter indien je laatste "letter" een spatie is :? En dat zonder verwittiging... En een andere functie van hem wordt niet aangenomen in FM. Slordige mens, vermoed ik..., tenzij het weer allemaal aan mij ligt :wink: