Jump to content
  • 0

Velden en buttons niet aanklikbaar

Erjee

Question

Posted

Na vele jaren goede dienst bewezen te hebben heeft één bestand van onze studentenadministratie kuren. De inhoud van de layout is als het ware bevroren, de velden en buttons zijn niet aanklikbaar terwijl de veld-definities en de onderliggende scripts goed zijn. In welke richting zou ik een oplossing kunnen zoeken?

Ik lijk een oplossing te hebben: de velden en buttons opnieuw op de layout zetten. Maar wat er nu is misgegaan snap ik niet.

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Gebruik je een achtergrond? Een groot vlak wat normaal ACHTER alle velden en knoppen moet staan? Misschien is dat vlak doorzichtig?

En misschien is dat vlak op een-of-andere-manier op de VOORGROND geraakt?

Dat zou in blader-modus namelijk het effect kunnen hebben wat je noemt: de velden en knoppen niet meer aan kunnen klikken.

Het zou ook je oplossing verklaren: door de velden en knoppen OPNIEUW op de layout te plaatsen, plaats je ze weer BOVENOP het grote vlak wat op de achtergrond zou moeten staan.

• 0
Posted

Bedankt Sanne, ik heb inderdaad gezocht naar een verdwaalde achtergrond, maar die is er niet, ook niet verstopt met de group-opdracht.

Iik krijg sterk de indruk dat de velden en knoppen op deze layout corrupt zijn geraakt. In ieder geval schiet ik al aardig op met verse velden en knoppen te plaatsen, en die werken weer als vanouds.