Heb al een aantal keren op het forum gelezen dat men graag een Eindvoet op de laatste pagina aanmaakt in bvb een faktuur.Een simpele truc buiten resume trucs om dit te doen is de Let functie te gebruiken en de afdruk van de faktuur op te vullen met lege records zodat een generale resume steeds op de laatste pagina onderaan staat.Voorwaarde natuurlijk dat men in een aparte Tabel afdrukt (doe ik meestal,push data naar globalen en print in die tabel layout(s) verschillende Forms af
Snel en makkelijk om aan te passen
VB
Een Tabel genaamd Printtabel gebruik ik om verschillende formulieren af te drukken
G_Rec_Nr is een globale
Count_Bon is een globale met het aantal Resumes indien er geresumeerd wordt.
Var FirstPage is het aantal records met voet
Var Page is het aantal records op een pagina zonder voet
Het volgend script berekend het nodige aantal lege records en maakt desgewenst nieuwe aan.Dit voorbeeld is met een resume op Bon Nr maar kan ook zonder (enkel Count_Bon weglaten)
SCRIPT
Veld Instellen [PRINTTABEL::G_Rec_Nr;0]
Ga naar Record/Verzoek/Pagina [Laatste]
Veld Instellen [Counter ;
Let ( [ Tot = Get(RecordNummer) + PRINTTABEL::Count_Bon;
FirstPage = 29;
Page = 35 ;
Div = Div(Tot - FirstPage ; Page) + 1 ;
Max = (Div * Page) + FirstPage
]
; Max - Tot + PRINTTABEL::Count_Bon )
]
Loop
Exit Loop If [ PRINTTABEL::G_Rec_Nr = PRINTTABEL::Counter]
Question
RON7
Heb al een aantal keren op het forum gelezen dat men graag een Eindvoet op de laatste pagina aanmaakt in bvb een faktuur.Een simpele truc buiten resume trucs om dit te doen is de Let functie te gebruiken en de afdruk van de faktuur op te vullen met lege records zodat een generale resume steeds op de laatste pagina onderaan staat.Voorwaarde natuurlijk dat men in een aparte Tabel afdrukt (doe ik meestal,push data naar globalen en print in die tabel layout(s) verschillende Forms af
Snel en makkelijk om aan te passen
VB
Een Tabel genaamd Printtabel gebruik ik om verschillende formulieren af te drukken
G_Rec_Nr is een globale
Count_Bon is een globale met het aantal Resumes indien er geresumeerd wordt.
Var FirstPage is het aantal records met voet
Var Page is het aantal records op een pagina zonder voet
Het volgend script berekend het nodige aantal lege records en maakt desgewenst nieuwe aan.Dit voorbeeld is met een resume op Bon Nr maar kan ook zonder (enkel Count_Bon weglaten)
SCRIPT
Veld Instellen [PRINTTABEL::G_Rec_Nr;0]
Ga naar Record/Verzoek/Pagina [Laatste]
Veld Instellen [Counter ;
Let ( [ Tot = Get(RecordNummer) + PRINTTABEL::Count_Bon;
FirstPage = 29;
Page = 35 ;
Div = Div(Tot - FirstPage ; Page) + 1 ;
Max = (Div * Page) + FirstPage
]
; Max - Tot + PRINTTABEL::Count_Bon )
]