1) Heeft het wel nut dat het body-tekst veld geïndexeerd is (als toch maar de eerste 100 (800?) letters of zo geïndexeerd worden, naar ik begrijp?)
2) Het fenomeen dat ik niet goed begrijp...:
Ik gebruik al lang een ongeavanceerd zoekscript met een searchbox, waarna ik op een pagina terechtkom met de gevonden artikels in een portaal. Vroeger ging dit onwaarschijnlijk snel. Momenteel duurt dat meestal een kleine 10 seconden.
Ik dacht: "Ja, da's logisch. De database wordt groter en niet elk woord uit al die tekst is geïndexeerd (denk ik)."
Echter, wanneer ik gewoon de layout van de artikels zelf gebruik met een standaard FM search, dan is die search meestal *nog steeds* (zoals vroeger ook met het script) binnen een halve seconde voltooid Maar ook niet altijd, soms zie je de progress bar (zoals ook bij het script) maar heel dikwijls niet en *vliegt* het. Dus zou ik toch ook die snelheid nog moeten kunnen benaderen met het script?
Is dat voor iemand duidelijk en kan die mij wat inzicht bieden aub?
[Het is niet dat ik in het script veel tijd verlies volgens mij. Het is vnl.
- leegmaken van "gevonden" flag
- opvolging van Else if voor de scriptparameters van de knoppen die vertellen in welk veld moet gezocht worden
Question
Gido_
Ik heb nu een database met een 500 artikels.
1) Heeft het wel nut dat het body-tekst veld geïndexeerd is (als toch maar de eerste 100 (800?) letters of zo geïndexeerd worden, naar ik begrijp?)
2) Het fenomeen dat ik niet goed begrijp...:
Ik gebruik al lang een ongeavanceerd zoekscript met een searchbox, waarna ik op een pagina terechtkom met de gevonden artikels in een portaal. Vroeger ging dit onwaarschijnlijk snel. Momenteel duurt dat meestal een kleine 10 seconden.
Ik dacht: "Ja, da's logisch. De database wordt groter en niet elk woord uit al die tekst is geïndexeerd (denk ik)."
Echter, wanneer ik gewoon de layout van de artikels zelf gebruik met een standaard FM search, dan is die search meestal *nog steeds* (zoals vroeger ook met het script) binnen een halve seconde voltooid
Maar ook niet altijd, soms zie je de progress bar (zoals ook bij het script) maar heel dikwijls niet en *vliegt* het. Dus zou ik toch ook die snelheid nog moeten kunnen benaderen met het script?
Is dat voor iemand duidelijk en kan die mij wat inzicht bieden aub?
[Het is niet dat ik in het script veel tijd verlies volgens mij. Het is vnl.
- leegmaken van "gevonden" flag
- opvolging van Else if voor de scriptparameters van de knoppen die vertellen in welk veld moet gezocht worden
- zoeken
- vullen van "gevonden" flag]
5 answers to this question
Recommended Posts