Jump to content
  • 0

ehm... Printer

Zero55

Question

Posted

Hallo allemaal,

Heb een probleempje sinds dit weekend, op een reisbureau werken ze met FM5.5, een laserprinter HP en een matrixprinter van Nec. Die Nec heb ik dus vervangen (wegens bijna dood) door een Epson matrixprinter en alles werkt netjes totdat ik vanuit FM probeerde te printen (via script). Alles werd dubbel zo groot afgedrukt op A4 ! Met als gevolg dat ze momenteel geen facturen meer kunnen afdrukken.

Moet ik nu door die wissel van printers de FM opnieuw installeren of mijn script opnieuw schrijven of ...... ???

Groeten

Zero

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als je rechtstreeks print in filemaker (dus niet via een script), Is het dan goed?

Zo ja, dan dien je nog de nieuwe instellingen te bewaren in het script.

Dit doe je door het script eventjes op te roepenen en op de edit knop drukken. Zonder iets te wijzigen op OK drukken. In het dialoogvenster dat nu verschijnt plaats je een bolletje naast 'print setup - change'.

• 0
Posted

ik heb in het weekend proberen te printen vanuit filemaker, steeds rechtsreeks zonder een script.

Eerst heb ik de scriptdefinities laten afdrukken, dat deed ie normaal.

Dan heb ik een record proberen uit te printen en dat deed ie dan weer verkeerd.

Iemand een idee ?

• 0
Posted

In het bericht van EDC zit denk ik de oplossing:

Als je rechtstreeks print in filemaker (dus niet via een script), Is het dan goed?

Zo ja, dan dien je nog de nieuwe instellingen te bewaren in het script.

Dit doe je door het script eventjes op te roepenen en op de edit knop drukken. Zonder iets te wijzigen op OK drukken. In het dialoogvenster dat nu verschijnt plaats je een bolletje naast 'print setup - change'

• 0
Posted

ben me weer aan het ergeren !!!!

Scriptdefenities afdrukken : geheel normaal

Afdrukken van een record zonder gebruik te maken van een script : totaal verkeerd !

Afdrukken van een record met gebruik van script : ook totaal verkeerd !

Heb FM5.5 al opnieuw geinstalleerd, heb de printerdrivers al eens opnieuw geinstalleerd, niets werkt !!!

PS: het gaat om een EPSON FX-890 printer

Iemand nog suggesties ?????

• 0
Posted

Shot in the dark...moet toch ergens beginnen, dan liefst met een eigen ervaring....

Staat de printer in Device Manager menu aangegeven of staat hij bij Other devices ¿.

Te vinden onder My Computer - Properties - Device Manager.

En in het geheel van die lijst mag hij maar 1 keer voorkomen.