Jump to content
  • 0

Gemaakte popupkeuze als event detecteerbaar in script?

Gido_

Question

Posted

Kan je in een script laten detecteren wanneer iets in een veld werd ingevoerd dmv popup menu? (ook als dat is wat reeds in dat veld stond)

Het gaat erom daarna automatisch Commit te kunnen laten uitvoeren, zodat zulk veld niet actief en storend zichtbaar geselecteerd blijft wanneer het zich op een knop bevindt of zo.

Ik krijg alleen iets klaargespeeld wanneer de veldinhoud veranderd wordt, maar heb geen oplossing indien dezelfde inhoud wordt gekozen; in dat geval komt hij de loop niet meer uit :lol: (je kan voor een identieke keuze natuurlijk buiten het veld klikken, maar dat weet niet iedereen)

Set Temp=veld

Go to veld //popup springt open

Pause 1 sec //blijkt noodzakelijk

Loop

Exit Loop If Get(ActiveFieldContents)<>Temp

End Loop

Commit

Kan je mss ook iets uithalen met de Specify knop in Pause/Resume Script, of dient die enkel om mbv een calculatie seconden door te geven?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik zal eens kijken. Ik heb het ook net opgelost.

Ik maak eerst ook het veld zelf leeg en controleer in de loop dan op not IsEmpty 8)

• 0
Posted

Mm, nu ga ik weer in de loop als ik buiten het veld klik en het dus leeg blijft :lol:

Zien of ik dat kan opvangen... Desnoods met EventScript maar weer :wink:

Als ik

Exit loop if (Get ( ActiveFieldName ) ≠ veld or not IsEmpty(veld))

dan werkt dat niet. Is het voorheen actieve veld dan zogezegd nog steeds actief als je erbuiten klikt??

In jouw tip zie ik puur op het zicht geen clou. Zit de clou hiervoor in je eerste bericht daar?

Heeft het met Allow User Abort Off te maken? Want daar durf ik niet aankomen :P:wink:

• 0
Posted

Nu heb ik alles voorzien, denk ik 8)

Ik bewaar het veld dus in Temp en maak het leeg

In de loop check ik op:

Exit Loop If Get (ActiveSelectionSize)="" or Get(ActiveFieldName) ≠ veld or not IsEmpty(veld)

Het eerste vangt klikken op de layout op, het tweede klikken in een ander veld

Als ik daarna merk dat het veld leeg is, zet ik de aanvankelijke waarde uit Temp terug.

Als de popup openstaat kan ik momenteel nog wel het script "ontsnappen" door op een andere scriptknop te drukken, waardoor hij wel niet in de loop gaat, maar wel een leeg veld achterlaat, wat in mijn geval geen ramp is.