Heeft iemand ervaring met Ontwerpfuncties. Ik heb dit nodig voor een database waarin onderzoek gegevens worden opgeslagen.
Ik probeer aan de hand van een veld waarin aangegeven staat hoe de veldopmaak er uit moet zien, het uiterlijk van een veld in een andere database te bepalen. Volgens FM Help moet het mogelijk zijn.
Echter krijg ik het niet voor elkaar.
Ik heb de tabellen: Respondent.fp5, Onderzoek.fp5, Vraag.fp5, Antwoord.fp5, Vragenlijst.fp5 en Resultaat.fp5.
Met daarin de velden:
Respondent_ID (Uniek nummer van de respondent-getal)
Onderzoek_ID (Uniek nummer van het onderzoek-getal)
Vraag_Volgnummer (Volgnummer van de vraag-getal)
Vraag ID (Uniek nummer v/d/ vraag-getal)
Vraag (De vraag-tekstveld)
Antw_Volgnummer (Volgnummer van het antwoord-getal)
Antw_ID (Uniek nummer van het antwoord-getal)
Antw_Type (Checkbox, radiobutton, etc)
Antw (Het antwoord-tekstveld)
Vragenlijst.fp5 laat aan de hand van de gegeven in veld Onderzoek_ID de vragen zien in het veld Vraag ID gesorteerd op Vraag_Volgnummer. Daaronder komen de verschillende antwoord velden. De vormgeving van deze velden moet worden bepaald door het veld Antw_Type. Dit moet kunnen met behulp van ontwerpfuncties. Maar Hoe!!!
Question
JoPo
Heeft iemand ervaring met Ontwerpfuncties. Ik heb dit nodig voor een database waarin onderzoek gegevens worden opgeslagen.
Ik probeer aan de hand van een veld waarin aangegeven staat hoe de veldopmaak er uit moet zien, het uiterlijk van een veld in een andere database te bepalen. Volgens FM Help moet het mogelijk zijn.
Echter krijg ik het niet voor elkaar.
Ik heb de tabellen: Respondent.fp5, Onderzoek.fp5, Vraag.fp5, Antwoord.fp5, Vragenlijst.fp5 en Resultaat.fp5.
Met daarin de velden:
Respondent_ID (Uniek nummer van de respondent-getal)
Onderzoek_ID (Uniek nummer van het onderzoek-getal)
Vraag_Volgnummer (Volgnummer van de vraag-getal)
Vraag ID (Uniek nummer v/d/ vraag-getal)
Vraag (De vraag-tekstveld)
Antw_Volgnummer (Volgnummer van het antwoord-getal)
Antw_ID (Uniek nummer van het antwoord-getal)
Antw_Type (Checkbox, radiobutton, etc)
Antw (Het antwoord-tekstveld)
Vragenlijst.fp5 laat aan de hand van de gegeven in veld Onderzoek_ID de vragen zien in het veld Vraag ID gesorteerd op Vraag_Volgnummer. Daaronder komen de verschillende antwoord velden. De vormgeving van deze velden moet worden bepaald door het veld Antw_Type. Dit moet kunnen met behulp van ontwerpfuncties. Maar Hoe!!!
Iemand behulpzaam?
9 answers to this question
Recommended Posts