Jump to content
  • 0

Importeren van verschillende tabellen

mikezwet

Question

Posted

Hallo,

Ik heb een importscript gemaakt om bij uitgave van een nieuwe versie van een database alle oude gegevens op te halen uit de verouderde versie.

Er zitten drie tabellen in de database die alle drie hun gegevens moet ophalen uit het oude bestand.

de 1e import van tabel 1 gaat goed

de 2e import van tabel 2 gaat niet automatisch naar de goede tabel, source staat niet goed, target is vooraf opgegeven

de 3e import van tabel 3 zelfde probleem als tabel 2

Resultaat is dat bij een automatische import de gegevens niet in de goede tabel komen (namelijk alles in source tabel 1)

Handmatig zou ik dan steeds moeten kiezen voor de juiste tabel in het source menu.

Is hiervoor een oplossing?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je moet er in je script wel voor zorgen dat je voor de import-scriptstap zorgt dat je op een layout staat die gekoppeld is aan de table waarin je wil importeren.

Globaal moet je script er ongeveer zo uitzien :

go to layout (x)

show all records

import (in x)

go to layout (y)

show all records

import (in y)

...

Die "show all records" is niet noodzakelijk, maar geeft je wel te denken of je de beschikking moet hebben over al je records (bij een update bvb) of niet.

• 0
Posted

Ik had ontussen wat door gepielt en had voor elkaar gekregen om een voordefinieert bestand aan te wijzen en te vertellen in welke layout deze moest zijn en dat werd onthouden schijnbaar want het werkt.

Nu heb ik de layouts ertussen gezet en dat werkt ook perfect. Bedankt voor de uitleg.

Show all had ik er inderdaad ingezet omdat na een zoekopdracht niet alle records zouden kunnen worden weergegeven.