Jump to content
  • 0

FileMaker 6 houdt er mee op

Erjee

Question

Posted

Op onze FileMaker server staan zeven gerelateerde bestanden die door maximaal 12 personen gebruikt worden. Van oorsprong is het een netwerk met Macs maar er wordt nu ook van een drietal Windows-computers gebruik gemaakt. Op één van de Windows-computers (Windows 2000) komt sinds enkele weken zeer regelmatig de volgende foutmelding:

"FileMaker Pro.e.exe has generated errors and will be closed by Windows. You will need to restart the program.

An error log is being created."

De log file moet me nog toegestuurd worden, maar heeft iemand een idee wat er aan gedaan kan worden?

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dit komt o.a. al eens voor als er een niet bestaande relatie wordt aangesproken.Foutlog eens nazien en opletten of de fout tijdens een bepaalde handeling op die Pc voorkomt.

• 0
Posted

Toen wij die melding kregen was het voldoende:

- onze printers opnieuw te installeren en ervoor te zorgen dat de -naam- van de printer veel korter was, dan de automatisch opgegeven naam bij het installeren. (eerte keer)

- een beginnende falende geheugenstrip te vervangen (tweede keer)

- een corrupte layout te verwijderen (derde keer)

- een recover te doen van het bestand en SP4 te installeren (vierde keer)

- hoop dat er geen vijfde keer zal zijn.....

HTH

• 0
Posted

Bedankt voor alle tips. Ik kan pas in de loop van volgende week alles natrekken en laat dan weer wat horen.

Een paar weken geleden had ik inderdaad een corrupte layout. De velden en de buttons heb ik vervangen, was dat voldoende of moet de hele layout weg?

• 0
Posted
.... was dat voldoende of moet de hele layout weg?

Ik verwijder altijd alles, zelfs relaties/verwijzingen naar de layout in kwestie en bouw het terug op (aan de hand van het behangpapierconcept).

Misschien wat werk, maar ik speel zoveel mogelijk op veilig....

Je weet nooit waar de echte trigger van het verkeerd lopen zit, -t kan een combinatie zijn van een aantal zaken....

• 0
Posted (edited)

Zijn ALLE versies filemaker 6 voorzien van de laatste update's, dat gaf bij ons ook problemen.

Falende netwerkverbindingen, slechte kabels en stekkers? Ook dat kan hele lollige foutmeldingen/storingen geven.

succes

Edited by Guest
  • 0
Posted

Als het een corrupte layout is zouden de andere gebruikers er ook last van hebben,

vermits het maar ok 1 PC is moet je absoluut vragen dat ze opschrijven wat ze net deden als Filemaker Pro stopte...Printen, navigeren, ...

Maar omdat er 1 PC slecht werkt ga je nog niet het bestand recoveren..

• 0
Posted

Er zijn heel veel suggesties binnen gekomen. Ik ben begonnen om te kijken of er verschillende versies gebruikt worden. Dat is inderdaad het geval, 6.0v1 en 6.0v4 worden gebruikt. Wijzigingen in velddefinities aanbrengen en veranderingen in layouts doe ik buiten werktijd thuis omdat er dan geen andere gebruikers zijn, maar ik bleek zelf thuis ook nog 6.0v1 te gebruiken.

Nadat we allemaal op 6.0v4 zitten, zal ik weer wat van me laten horen.

• 0
Posted

Het lijkt er op dat de problemen met FileMaker verdwenen zijn nu iedereen exact dezelfde versie gebruikt. Sommige medewerkers zijn nog met vakantie dus ik weet het nog niet helemaal zeker.