rickel Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Ik heb een database gemaakt zonder Statuspaneel. Nu heb ik wat problemen met Zoek functie. Ik heb een Zoekknop met de volgende script. Statuspaneel verbergen Ga naar layout Zoekscherm Relatie Ga naar veld Naam Ga naar Zoeken[Onderbreken] Script uitvoeren [Relatie zoeken] In Script [Relatie zoeken] staat het volgende: Zoekopdracht uitvoeren If[Get ( GevondenTelling ) = 0 Aangepast dialoogvenster tonen ["Melding"; "Niets gevonden"] Ga naar layout Raadpleeg Alle records tonen Else If[Get ( GevondenTelling ) = 1 Ga naar layout Raadpleeg Script Afsluiten Else If[Get ( GevondenTelling ) > 1 Ga naar layout Gevonden records Script Afsluiten End If End If End if In de Zoekmodus staat een Knop Uitvoeren die gekoppeld is aan Script [Relatie zoeken] Nu gebeurd het dat in weer terugkomt in Blader, maar als ik op de Statuspaneel klikt zie ik dat knop Doorgaan nog actief staat? Waar gaat het fout? Quote
0 Rony Rabijns Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Normaal doe ik dit in het engels, wellicht zijn sommige scriptstappen slecht vertaald. Het opzet is om sowieso de hele zoekopdracht in één script te steken : Statuspaneel verbergen Sta onderbreken niet toe Ga naar layout (Zoekscherm Relatie) Ga naar Zoeken Ga naar veld Naam Script onderbreken Zoek uitvoeren If[not(Get(GevondenTelling))] Aangepast dialoogvenster tonen ["Melding"; "Niets gevonden"] Ga naar layout (Raadpleeg) Alle records tonen Else If [Get(GevondenTelling)=1] Ga naar layout (Raadpleeg) Else If [Get(GevondenTelling)>1] Ga naar layout (Gevonden records) End if Op je layout staat dan wel ergens een knop "Voer zoek uit" met als scriptstap "Script hervatten" En eventueel een knop "Annuleer zoeken" met ondermeer een scriptstap "Script onderbreken", om je de mogelijkheid te geven uit de zoekopdracht te stappen. Quote
0 JeanWM Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Waar gaat het fout? Eigenlijk nergens.... Bij het aanroepen van en ander script is het belangrijk te weten waar FM het einde van het totale proces gaat doen. Je verlaat een script met 'Ga naar zoeken' - onderbreken, daar blijft FM hangen in 'Continue'. Je doet 'iets' ergens anders, en keert terug naar de oorspronkelijke toestand, zijnde 'Continue' van je eerste script vanwaaruit je vertrok. HTH Quote
0 rickel Posted August 6, 2005 Author Posted August 6, 2005 Rony, Als ik jouw script hanteer en ik geef per abuis een [enter] na mijn zoekopdracht, dan blijf ik hangen in het zoekscherm! Is dat nog op te lossen? Quote
0 Rony Rabijns Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 Dat lijkt me heel sterk, want de enter zorgt er namelijk voor dat het script opnieuw gestart wordt ... Quote
Question
rickel
Ik heb een database gemaakt zonder Statuspaneel.
Nu heb ik wat problemen met Zoek functie.
Ik heb een Zoekknop met de volgende script.
Statuspaneel verbergen
Ga naar layout Zoekscherm Relatie
Ga naar veld Naam
Ga naar Zoeken[Onderbreken]
Script uitvoeren [Relatie zoeken]
In Script [Relatie zoeken] staat het volgende:
Zoekopdracht uitvoeren
If[Get ( GevondenTelling ) = 0
Aangepast dialoogvenster tonen ["Melding"; "Niets gevonden"]
Ga naar layout Raadpleeg
Alle records tonen
Else
If[Get ( GevondenTelling ) = 1
Ga naar layout Raadpleeg
Script Afsluiten
Else
If[Get ( GevondenTelling ) > 1
Ga naar layout Gevonden records
Script Afsluiten
End If
End If
End if
In de Zoekmodus staat een Knop Uitvoeren die gekoppeld is aan Script [Relatie zoeken]
Nu gebeurd het dat in weer terugkomt in Blader, maar als ik op de Statuspaneel klikt zie ik dat knop Doorgaan nog actief staat?
Waar gaat het fout?
4 answers to this question
Recommended Posts