Jump to content
  • 0

Update v3: veranderingen in layout?

mikezwet

Question

Posted

Hallo,

Ik heb van de week filemaker (developer) 7.0 geupdate naar 7.03 en nu zag ik tot mijn schrik dat in een bestaande database de lettertype's zijn veranderd als ik bekijk op 100%. Zoom ik uit of zoom ik in (50% of 150%) dan is het wel normaal.

Voor de duidelijkheid 2 screenshots:

let1.JPG

Zo is het na update

let2.JPG

Zo hoort het

misschien niet zo duidelijk op deze plaatjes maar zoals ik het zie is het heel anders (letters zijn zwart en staan verder uit elkaar ect.), niet meer mijn stijl :lol:

Mijn vraag, wat is hier mis en hoe krijg ik het zoals het was?

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Nee, tis nog lang niet af maar ik vind het irritant dat nu alles is veranderd het zal veel werk gaan kosten om alles weer aan te passen.

Je kan de update ook niet los verwijderen?

ps gelukkig controleerd iemand anders de spelling altijd even voor me :wink:

• 0
Posted
ps gelukkig controleerd iemand anders de spelling altijd even voor me :wink:

controleert

Je begreep toch wat ik bedoelde? of wil je graag je post aantal omhoog zien.

Uninstall developer 7v3 > Instal Developer 7v0: Het probleem is opgelost.

Echter ik blijf dit een heel rare verschijning vinden. Waarschijnlijk word het lettertype wat niet is aangegeven vervangen door iets wat wel is aangegeven. Als ik een text in layout selecteer staat er bij lettertype in de werkbalk niets. Op rechts>text format geeft Verdana Bold 10 aan.

Misschien kan iemand van het forum hezelfde eens doen, v3 erop en dan kijken hoe de lettertypes eruit zien??

• 0
Posted

Jongens (en dame) dat is wel allemaal erg melig vandaag. Komt zeker door het slechte weer.

Maar om even terug te komen op de oorspronkelijke vraag: Ik kan het niet terugvinden op het forum, maar ik meen mij te herinneren dat er direct na de introductie van Filemaker 7 opsommingen zijn geweest van diverse nadelen. Een van die opmerkingen had toen betrekking op de weergave van letters. Als ik mij goed herinner kan dat ergens worden ingesteld.

Als ik op het goede spoor zit, zou er dan door de update, met die instelling iets mis kunnen zijn.

• 0
Posted (edited)

Maar om even terug te komen op de oorspronkelijke vraag: Ik kan het niet terugvinden op het forum, maar ik meen mij te herinneren dat er direct na de introductie van Filemaker 7 opsommingen zijn geweest van diverse nadelen. Een van die opmerkingen had toen betrekking op de weergave van letters. Als ik mij goed herinner kan dat ergens worden ingesteld.

Als ik op het goede spoor zit, zou er dan door de update, met die instelling iets mis kunnen zijn.

Dat klopt.

http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1384&highlight=wazige

Die wazige en rafelige fonts waren voor mij destijds reden om 'vreemd' te gaan....

Maar in update 3 (of 2) is die fontkwestie in in elk geval verbeterd. Maar er zitten nog steeds grafische foutjes in de 7. Ik begrijp niet dat Mike zolang met de eerste 7 heeft kunnen werken, dat ziet er toch niet uit!

Die eerste versie van 7 was gewoon een misbaksel en had niet gereleased mogen worden IMHO.

Ik heb alleen van scratch gewerkt met 7.03 maar ik vermoed dat er niets anders opzit dan alles wat gemaakt is met 7.01 en geconverteerd is naar 7.03 handmatig aan te passen.

Edited by Guest
  • 0
Posted
Die eerste versie van 7 was gewoon een misbaksel.

Die mag je absoluut NIET meer gebruiken (Gebruik minstens 7.02 als je 7.03 niet wil gebruiken)

Er zijn legio verhalen van bestanden geopend in 7.01 die plots totaal niet meer geopend konden worden.

• 0
Posted

Kijk aan dat soort antwoorden en tips hebben we wat :wink:

Ik zal dan toch eens kijken om v3 er weer op te zetten en wat layouts aan te passen. Ben ik weer een avondje van de straat :lol:

• 0
Posted
... Waarschijnlijk wordt het lettertype ...

... iemand van het forum hetzelfde eens doen ...

:P

Waarom bevestigt dit zo mooi een bepaalde eerdere uitspraak van mij...? :lol: Mss was *dit* wel wat ik bedoelde, want voor ons was het al lang genoeg... :wink: