0 RON7 Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Een ferrari zal het beter doen...Case en Substitute verslaan Position met een stukje seconde... Test calcs op een tekst met vastleggen begin en eindtijd Quote
0 JeanWM Posted August 8, 2005 Author Posted August 8, 2005 Terwijl de Position syntax merkelijk korter is..... Quote
0 Rony Rabijns Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Jean, Ik mis een beetje de bedoeling van deze vergelijking. De drie opgesomde functies zijn toch voor verschillende opdrachten bedoeld ? Vergelijken we nu niet appelen met citroenen ? Quote
0 JeanWM Posted August 10, 2005 Author Posted August 10, 2005 Wel… ja en neen Rony. We zitten op meter 7 of 8 in de behangpapierfase van een lab toepassing met isotopenmix. In de loop van het process dienen/blijken gegevens gebruikt te worden in ‘aangepaste al of niet finale vorm'. (al of niet permanent, daar zijn ze/we nog niet uit). Mogelijkheid in voorbeeld: If(field01 = “aaa”; 1; “”); If(field01 = “bbb”; 2; “”); If(field01 = “ccc”; 3; “”) etc. of zo iets (is te gek) Case( field01 = “aaa”;1; field01 = “bbb”;2; field01 = “ccc”;3; etc ) (mogelijk maar…) Substitute(Substitute( etc;field01;”aaa”;1); “bbb”;2); “ccc”;3);etc (beperkt bruikbaar) Position(“aaabbbcccetc”; field01;1;1) +2)/3 Position heeft de voorkeur omdat het alle anderen verslaat in snelheid. Quote
0 Rony Rabijns Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 OK Jean dat is duidelijk. Jouw voorkeur ligt bij Position() lijkt me. Een paar bedenkingen : Afhankelijk van het aantal mogelijke waardes van bijvoorbeeld field01, ga je misschien snel tegen de (evt) beperkingen van Filemaker 6 aanlopen. Stel je bijvoorbeeld een 1000-tal mogelijke waardes voor. De eerste parameter in je Position(), wordt al snel een gruwelijk lange waarde ... plus, ik maak de bedenking m.b.t. Position() of je niet in de problemen gaat geraken met herhalende patronen in de eerste parameter. bvb aaabbbcccaabaabaab... Als je nu gaat moeten checken op aab ... dan .... edit : dit laatste probleem is wellicht op te lossen door te checken op de tweede of derde occurence ipv op de eerste ... ? Quote
0 JeanWM Posted August 12, 2005 Author Posted August 12, 2005 Gelijk heb je Rony, ik zat al op hetzelfde spoor…. Probleem is om een programma in mekaar te steken voor professoren en aanverwanten. Die veronderstellen dat iedereen weet waarover het gaat tot in het kleinste detail. En als je zegt dat je ‘dat’ niet weet, of om meer uitleg vraagt, krijg je blikken alsof je van een andere planeet komt….. Veel later komt dan naar boven dat er een andere, gemakkelijkere benadering van het probleem is. Een voorbeeld van wat we tot nu toe hebben: KKRTSYAVPTITVNGTAYEKVELLGKGGSGKVYKVK---SSDHKVYALKRVSFDEFDESS Is het begin, daaruit krijg ik al het nodige resultaat : ++RT +A I++ G YE ++ LGKG G V VK S A+K++S E Verdere berekeningen hierop geven : Identities = 88/336 (26%), Positives = 146/336 (43%), Gaps = 59/336 (17%) Voor alle records binnen een bewerking krijgen we als eindresultaat: Gap Penalties: Existence: 11, Extension: 1 Number of Hits to DB: 5,030,312 Number of Sequences: 5807 Number of extensions: 253390 Number of successful extensions: 1707 Number of sequences better than 1.0e-10: 20 Number of HSP's better than 0.0 without gapping: 1 Number of HSP's successfully gapped in prelim test: 55 Number of HSP's that attempted gapping in prelim test: 1584 Number of HSP's gapped (non-prelim): 79 effective HSP length: 98 effective length of query: 695 effective length of database: 2,224,457 effective search space: 1545997615 effective search space used: 1545997615 Mijn conclusie: FM ‘kan’ het wel, dank zij alle onderliggende formulas/relaties, maar is er eigenlijk niet geschikt voor. Ik ben aan het denken in de richting van ODBC, alleen maar om FM te kunnen blijven gebruiken.... ...dus is FM 7 eigenlijk uitgesloten...... Quote
Question
JeanWM
Case...
Substitute...
of Position ¿¿
7 answers to this question
Recommended Posts