Jump to content
  • 0

server bestand

pjotter

Question

Posted

Ik heb even zitten zoeken in het archief maar kan niets vinden hierover dus dan maar even navragen op deze manier.

Ik heb filemaker 7 server geinstalleerd om eens te proberen op een Mac. Ik heb gekozen om de server handmatig te starten. Als ik echter FM 7 start op een andere mac dan kan ik zonder dat de server gestart is al bestanden zien op het server adres? Is dit normaal?

5a758dc114ad8_Afbeelding8.png.2d59b38adc42b39f936038d918ebaf76.png

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

De server onder 7 op OS X is geen applicatie meer zoals vroeger onder OS 9 het geval was.

De server start samen met de mac mee op, tenzij je die echt bewust hebt uitgeschakeld via File Server Admin. (zie screenshot)

5a758dc11643b_Picture1.png.5ab5036cb074e38478c279763ede5de9.png

• 0
Posted

Filemaker 6 kan nooit een serverversie zijn. De serverversie voor Filemaker 6 heeft versienummer 5.5 (ook onder Maxos X) en ook hier is het een "achtergrondproces" die ook blijft draaien wanneer je de File server admin uitschakeld

• 0
Posted

Op de server die ik geinstalleerd heb staat een bestand dat is aangemaakt met FM pro 7. Nu zitten in dat bestand alle gegevens van de accounts met de rechten voor dat bestand. Als ik met het bestand Filemaker Server Admin het bestand open wil ik eventueel deze rechten aanpassen via het tab blad security. Is dat de juiste manier of moet ik dit nu FM pro 7 doen?

(er is blijkbaar geen filemaker 7 server? bestand geinstalleerd lijkt het alleen FM Server Admin?)

• 0
Posted
Filemaker 6 kan nooit een serverversie zijn. De serverversie voor Filemaker 6 heeft versienummer 5.5 (ook onder Maxos X) en ook hier is het een "achtergrondproces" die ook blijft draaien wanneer je de File server admin uitschakeld

Sorry ik heb mij verkeerd uitgedrukt. De server draaide niet. Ik had de databanken gewoon open op een client, alvorens ik ze op de server heb geplaatst en toen een gewone gebruiker via host wou werken kreeg ze mijn mac te zien met de databanken die ik open had staan. Dat heeft natuurlijk alles met sharing te maken en niets met de server versie.