Jump to content
  • 0

controleren op aanwezigheid van value in RET del. list

Gido_

Question

Posted

Hoe kan ik controleren of een exacte value reeds in een return delimited list zit?

Ik had het eerst ongeveer zo gedaan, maar dat dekt niet alles...

If list=value or PatternCount ( list ; value & "¶" ) ≠ 0 or PatternCount ( list ; "¶" & value) ≠ 0

niet toevoegen aan list

End If

Moest ik in deze lijst bv "9" willen toevoegen zou ik dat om twee redenen al niet kunnen...

19

12

92

Ik kan nog allerlei checks toevoegen, maar ik vermoed dat er iets ingenieuzer voor bestaat :-)

Ik heb er ooit een functie voor gezien (waar dit soort check *misschien* mee inzat), maar daar was ik geen fan van, omdat die een trailing return toevoegde (die ik er natuurlijk weer zou kunnen afhalen).

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Een viervoudige check zou het 'm ook moeten doen, denk ik...

If

list=value

eerste waarde = value

laatste waarde= value

Patterncount(list ; "¶" & value & "¶") <>0

• 0
Posted

als je de "¶" als verlenging gebruikt van je controle

PatternCount ( "¶" & list & "¶" ; "¶" & value & "¶" ) ≠ 0

19¶

12¶

92¶

zo zie je dat ¶9¶ niet bestaat

• 0
Posted

Yep, ook een goeie, "voel ik"... Ik stel mijn vertrouwen in beide laatst geboden oplossingen, met een kleine voorkeur voor die van GlV, omdat ik dan later sneller zal begrijpen wat het moest doen :wink:

"Bedankt Allemaal" 8)

• 0
Posted

Voorkeur toch de oplossing Koen,die klopt ;goed gevonden en goede toepassing Valuecount :!:

Edit(maar hier mag lijst niet eindigen met 9 :wink: ) dus verdere foutopvang met lenght en position nodig .

zo zie je dat ¶9¶ niet bestaat

Immers als de lijst begint met 9,loopt het mis.Hier wel makkelijke opvang met Position(Value) ≠ 1

Met position alleen kwam je er ook niet in jou geval,ik had deze gebruikt om te checken in een samenstelling van recepten met produkt Id's maar daar ging het veelvoud van een getal vooraf door 1 berekende Hoofdletter en dat kon ik wel checken met Position ( 4 A4 14 B14 104 C104 )