Jump to content
  • 0

benzineverbruik

janver

Question

Posted

Ik heb een eenvoudig bestandje gemaakt waarmee ik mijn benzineverbruik bijhoud. Om nu te meten wat mijn verbruik per 100 kilometer is, wil ik ondermeer mijn voorlaatste kilometerstand van de laatste aftrekken. Daarna kan ik verder gaan. Ik heb zitten knoeien met Last(...) maar kom er niet uit. Wie weet hoe je de inhoud van een veld van het vorige record kunt aftrekken van de inhoud van hetzelfde veld maar dan van het nieuwe record?

Dit is waarschijnlijk erg simpel, maar ik weet het helaas niet.

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

1.Je kan een extra veld aanmaken en de auto invoer daarvan instellen op invoeren waarde laatst bezochte record.

Een scriptje kan er voor zorgen dat je steeds op de laatste record staat vooraleer een nieuwe aan te maken

2.Een interne relatie leggen is altijd juist,relatie op Calculatie waarden RecId en vorige recId.

• 0
Posted

Met een eenvoudige lookup kun je de tussen-tankbeurt-afgelegde km's berekenen.

Vandaaruit is het eenvoudig om je verbruik te laten berekenen.

Zelfs op iedere willekeurige 'tusseningave'.

• 0
Posted

Hoi,

is er iemand die een voorbeeld heeft van zo een berekening (of de werking van een lookup). Ik bedoel hiermee iets dat ik kan overnemen in mijn huidige bestand.

Alvast bedankt voor de moeite.