pmassin Posted August 14, 2005 Posted August 14, 2005 Ik ben op zoek naar een bestandstructuur om posttarieven te kunnen oproepen. Dit zou betekenen dat ik aan de hand van 3 parameters het juiste posttarief moet kunnen bepalen. 1) productcode om dienst te kiezen (brief, drukwerk, enz) 2) aantal omdat de prijs verschilt volgens aantal (vb 500, 1000, 20000) 3) gewicht omdat de prijs varieert volgens grammage Bijkomend addertje is dat zowel de staffelaantallen als de gewichtstrappen verschillen per produkt. Kan er iemand mij op weg helpen? Thx Quote
0 Peter Geens Posted August 16, 2005 Posted August 16, 2005 In welke FM-omgeving ? 7 kan meer dan 5-6. Quote
0 pmassin Posted August 16, 2005 Author Posted August 16, 2005 Ha de Peter zie! Ik werk met 7, en ik zoek een eenvoudigere manier van werken dan met 5.5 (samengestelde keys) Greetz Quote
0 Peter Geens Posted August 17, 2005 Posted August 17, 2005 Ik heb een oplossinkje: 2 relaties via 2 keys, waarvan de tweede gebaseerd is op het resultaat van de eerste. Ik heb enkele demos van Matt Petrowski bekeken en die doet het ook met samengestelde keys dus ik weet ni echt of het zonder kan zoals je voorstelde. Zie attach voor voorbeeld Pé posttarieven.fp7 Quote
0 Rony Rabijns Posted August 17, 2005 Posted August 17, 2005 Peter, Ik denk dat het nog eenvoudiger kan, door de nieuwe mogelijkheden te gebruiken in FM 7 om meerdere voorwaarden in een relatie te mogen gebruiken. Dat bespaart je de extra velden Key1 en Key2. Quote
0 pmassin Posted August 20, 2005 Author Posted August 20, 2005 Ik krijg het niet onmiddellijk goed. (Zie file) De prijs geldt telkens vanaf een bepaald aantal en het gewicht tot een bepaald aantal. Deze voorwaarden zijn opgenomen in de relatie. De relatie wordt ook gesorteerd. Het resultaat is dat hij blijkbaar wel met de gewichtstrap rekening houdt, maar niet met het aantal. Bedankt voor jullie input Posttarieventest.fp7 Quote
0 Peter Geens Posted August 23, 2005 Posted August 23, 2005 Sorry, was er ff tussenuit dit weekend Dit is mijn nieuwe versie cfr Rony. posttarieven.fp7 Quote
0 Rony Rabijns Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 Peter, Volgens mij is je relatie niet correct. Je maakt gebruik van een "kleiner dan"-operator tussen de sleutelvelden ProductID. Dat moet volgens mijn bescheiden mening een "is gelijk aan"-teken zijn ... Quote
Question
pmassin
Ik ben op zoek naar een bestandstructuur om posttarieven te kunnen oproepen.
Dit zou betekenen dat ik aan de hand van 3 parameters het juiste posttarief moet kunnen bepalen.
1) productcode om dienst te kiezen (brief, drukwerk, enz)
2) aantal omdat de prijs verschilt volgens aantal (vb 500, 1000, 20000)
3) gewicht omdat de prijs varieert volgens grammage
Bijkomend addertje is dat zowel de staffelaantallen als de gewichtstrappen verschillen per produkt.
Kan er iemand mij op weg helpen?
Thx
8 answers to this question
Recommended Posts