Jump to content

Mathematics

RON7

Recommended Posts

Posted

Zoals gevraagd repost in nieuw onderwerp

Quote:

Ik heb een eindgewicht in een Lineitem wat toebehoord aan een samenstelling van bepaalde produkten.

Je maakt dus een mix van verschillende produkten/gewichten, om tot een eindprodukt/gewicht te komen.

De klant wil doorgedreven automatisering, dit betekent o.a. dat er een tabel bestaat die inkomende en verwerkte produkten tijdelijk opslaat (tot ze opgebruikt zijn).

Een produktiebon wordt automatisch aangemaakt en vult de daarbij horende produkten in, zowel inkomende als eindprodukten met lege gewichten. Het Eindgewicht bepaalt in dit geval het gebruikt gewicht van de verschillende gekoppelde artikels. Dat begingewicht wordt automatisch van de voornoemde voorraad afgetrokken en het cirkeltje is rond.

Vb: 20 kg A en 10 KG B Eind is gekoppeld aan begin 30 KG C1 C2 C3

Er wordt verdeeld op FIFO systeem,dus eerst oudste produkten wegwerken. Omdat meestal enkel eindgewichten daadwerkelijk gewogen worden en men ook niet meer gebruikt als dit eindgewicht is het dus logisch om geen begingewichten te moeten invoeren en deze door de samenstelling te laten verdelen.

Kan dit niet posten daar het een klein stukje van een grotere toepassing is maar kan wel mailen.

Quote:

Het begingewicht van verschillende produkten uit die samenstelling moet bepaald worden door dit eindgewicht zodat automatisch van de voorraad wordt afgenomen en men geen begingewichten moet ingeven.

Waar en hoe worden de verhoudingen/produkten/gewichten bepaald ¿¿

De enige variabele is het eindgewicht, de verdeling zit hem in de produkt en samenstel Id nummers die in de artikelbasis worden vastgelegd.

Vb: Beginprodukt Carre (604032) is gekoppeld aan eind kotelet, filet, verliesgewicht ...

Het maximum van het begin gewicht wordt bij het aanmaken van de bon door de voorraadlijst ingevoerd.

Quote:

Om nu een Eindgewicht te verdelen haal ik uit deze Valuelist de optelwaarden en het vorige gewicht en wordt 45 0 0

55 100 45

22 122 55

Voor zover ik het zie, stel je een eindprodukt/gewicht samen om het daarna terug te gaan verdelen naar de individuele begincomponenten………

Klopt, maar door de wens voor meer automatisering is dit onontbeerlijk, meestal worden in deze toepassingen de beginprodukten ook ingevoerd of gewogen.

Quote:

Een Calculatie gewicht met Let() berekent en verdeelt dan elk gewicht waarin 55 bvb Max in te vullen is 100 Teller die niet mag overschreden enz...

Ik denk dat er hier een paar woorden ontbreken….

Ik heb enkel een Max begingewicht per produkt en de variabele eindgewicht. Daaruit moet ik om een correcte gewichtsverdeling uit te voeren telkens het vorige gewicht en de som van de vorige gewichten (Teller) halen. Met ValuelistItems loopt het, maar zoals ik zei, wat "langzaam" wegens onmogelijke indexering.

Valuelist is

RecId Max Gew

602 12

603 15

607 8

Berekend Valuelist veld wordt nu het volgende en dit doet alles wat stroef lopen.

Max Gew RecId Teller Vorig Gewicht

12 602 0 0

15 603 27 12

8 607 35 15

Op RecId wordt per Record dan een rijtje geplukt.

Vb: 15 27 12 Met Eindgewicht 18 resulteerd door onderstaande calculatie in 9 Kg Begingewicht voor de betreffende rij.

Calculatie:

Let ( [ Max = GetAsNumber (LeftWords ( C_InvHvlh ; 1 )) ;

Tel = GetAsNumber (MiddleWords ( C_InvHvlh ; 2 ; 1 ));

VG = GetAsNumber (MiddleWords ( C_InvHvlh ; 3 ; 1 ));

End = InEndGew

]

; Case (Max ? End and Tel ? End ;Max ;

Max > End and Tel < End ;End ;

Max > End and Tel > End and VG < End ; End - VG ;

Max ? End and Tel > End and VG < End and Tel - Max < End ; Max - (Tel - End) ;

Max ? End and Tel > End and VG ? End and Tel - Max ? End ; 0 ;

"" )

)

Verbeteringen voor dit vlotter te verwezenlijken zijn dus van harte welkom.