Ik zit al effe te worstelen met een calculatie probleempje.Of ik zie de bomen niet meer door het bos of het is toch ingewikkelder dan ik dacht
Had het klaar met ValuelistItems en verder calculeren maar dan wordt FM traag.
Ik heb een eindgewicht in een Lineitem wat toebehoord aan een samenstelling van bepaalde produkten.
Het begingewicht van verschillende produkten uit die samenstelling moet bepaald worden door dit eindgewicht zodat automatisch van de voorraad wordt afgenomen en men geen begin gewichten moet ingeven
Ik heb nu met RecID en de interne gerelateerde samenstelling het volgende
Rec 612 45 kg enz...
In een Valuelist wordt dit 612 45
614 55
620 22
Om nu een Eindgewicht te verdelen haal ik uit deze Valuelist de optelwaarden en het vorige gewicht en wordt 45 0 0
55 100 45
22 122 55
Een Calculatie gewicht met Let() berekend en verdeeld dan elk gewicht waarin 55 bvb Max in te vullen is 100 Teller die niet mag overschreden enz...
Maar zoals gezegd veroorzaakt dit traagheid daar ik mijn valuelist niet kan indexeren,indexeer ik ze immers worden nieuwe waarden logischerwijze door de interne relatie niet toegevoegd met ValuelistItems()
Suggestie zeer welkom,loopt vlot met scripten natuurlijk maar ik moet dit met een calculatie doen door het mogelijke veranderen,wissen enz..van begin produkten
Question
RON7
Ik zit al effe te worstelen met een calculatie probleempje.Of ik zie de bomen niet meer door het bos of het is toch ingewikkelder dan ik dacht
Had het klaar met ValuelistItems en verder calculeren maar dan wordt FM traag.
Ik heb een eindgewicht in een Lineitem wat toebehoord aan een samenstelling van bepaalde produkten.
Het begingewicht van verschillende produkten uit die samenstelling moet bepaald worden door dit eindgewicht zodat automatisch van de voorraad wordt afgenomen en men geen begin gewichten moet ingeven
Ik heb nu met RecID en de interne gerelateerde samenstelling het volgende
Rec 612 45 kg enz...
In een Valuelist wordt dit 612 45
614 55
620 22
Om nu een Eindgewicht te verdelen haal ik uit deze Valuelist de optelwaarden en het vorige gewicht en wordt 45 0 0
55 100 45
22 122 55
Een Calculatie gewicht met Let() berekend en verdeeld dan elk gewicht waarin 55 bvb Max in te vullen is 100 Teller die niet mag overschreden enz...
Maar zoals gezegd veroorzaakt dit traagheid daar ik mijn valuelist niet kan indexeren,indexeer ik ze immers worden nieuwe waarden
logischerwijze door de interne relatie niet toegevoegd met ValuelistItems()
Suggestie zeer welkom,loopt vlot met scripten natuurlijk maar ik moet dit met een calculatie doen door het mogelijke veranderen,wissen enz..van begin produkten
2 answers to this question
Recommended Posts