Jump to content
  • 0

Mathematics

RON7

Question

Posted

Ik zit al effe te worstelen met een calculatie probleempje.Of ik zie de bomen niet meer door het bos of het is toch ingewikkelder dan ik dacht

Had het klaar met ValuelistItems en verder calculeren maar dan wordt FM traag.

Ik heb een eindgewicht in een Lineitem wat toebehoord aan een samenstelling van bepaalde produkten.

Het begingewicht van verschillende produkten uit die samenstelling moet bepaald worden door dit eindgewicht zodat automatisch van de voorraad wordt afgenomen en men geen begin gewichten moet ingeven

Ik heb nu met RecID en de interne gerelateerde samenstelling het volgende

Rec 612 45 kg enz...

In een Valuelist wordt dit 612 45

614 55

620 22

Om nu een Eindgewicht te verdelen haal ik uit deze Valuelist de optelwaarden en het vorige gewicht en wordt 45 0 0

55 100 45

22 122 55

Een Calculatie gewicht met Let() berekend en verdeeld dan elk gewicht waarin 55 bvb Max in te vullen is 100 Teller die niet mag overschreden enz...

Maar zoals gezegd veroorzaakt dit traagheid daar ik mijn valuelist niet kan indexeren,indexeer ik ze immers worden nieuwe waarden :?: logischerwijze door de interne relatie niet toegevoegd met ValuelistItems()

Suggestie zeer welkom,loopt vlot met scripten natuurlijk maar ik moet dit met een calculatie doen door het mogelijke veranderen,wissen enz..van begin produkten

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Ik heb een eindgewicht in een Lineitem wat toebehoord aan een samenstelling van bepaalde produkten.

Je maakt dus een mix van verschillende produkten/gewichten, om tot een eindprodukt/gewicht te komen.

Het begingewicht van verschillende produkten uit die samenstelling moet bepaald worden door dit eindgewicht zodat automatisch van de voorraad wordt afgenomen en men geen begin gewichten moet ingeven

Waar en hoe worden de verhoudingen/produkten/gewichten bepaald ¿¿

Om nu een Eindgewicht te verdelen haal ik uit deze Valuelist de optelwaarden en het vorige gewicht en wordt 45 0 0

55 100 45

22 122 55

Voor zover ik het zie, stel je een eindprodukt/gewicht samen om het daarna terug te gaan verdelen naar de individuele begincomponenten………

Een Calculatie gewicht met Let() berekend en verdeeld dan elk gewicht waarin 55 bvb Max in te vullen is 100 Teller die niet mag overschreden enz...

Ik denk dat er hier een paar woorden ontbreken….

Zonder de opstelling van je toepassing te kennen:

Wat ik zoveel mogelijk probeer te vermijden, zijn berekeningen gemaakt met resultaten van berekeningen die moeten gemaakt worden op het ogenblik dat de eindberekening gemaakt wordt.

Ik probeer eerst zoveel mogelijk berekende resultaten te hebben in de loop van het process, en maak daarmee eindberekeningen. Scheelt in snelheid, zelfs indien er enkele extra veldjes daarvoor nodig zijn.