Feike Brouwer Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 Is het mogelijk(voor een zeer beginnende gebruiker), knoppen te maken(met een stukje code erachter) in Filemaker 7 waarbij: 1) De breedte van een field in een andere layout ingesteld wordt? 2) Het lettertype in een bepaald text-veld ingesteld kan worden? 3) De tekstgroote in een bepaald veld ingesteld kan worden? Op het plaatje kun je zien wat ik bedoel, en wat voor soort velden ingesteld moeten worden: Alvast bedankt voor alle hulp! /feike/ Quote
0 Gido_ Posted August 19, 2005 Posted August 19, 2005 1) In wezen niet, denk ik... Je kan wel het veld "zogezegd" verkleinen door bv overlappingen op basis van een calculatie te gebruiken. 2 & 3) zie Text Formatting Functions Quote
0 Rony Rabijns Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 Feike, 2 en 3 kunnen inderdaad met standaard Filemaker-functies uitgevoerd worden. Mag ik de bedoeling vragen van je eerste punt : het verbreden van velden ? Wat wil je bereiken en waarom ? Quote
0 Feike Brouwer Posted August 20, 2005 Author Posted August 20, 2005 Hetgeen ik gemaakt heb, wordt gebruikt om kaartjes te maken(voor op een stelling). Stel dat er bredere kaartjes nodig zouden zijn, dan zou het mooi zijn als de gebruiker dit eenvoudig in kan stellen. De lettertype opmaak zal ik direct proberen. Bedankt! (is het mogelijk deze Text-Formatting-Functions in scriptmaker te gebruiker?) Quote
0 RON7 Posted August 20, 2005 Posted August 20, 2005 Kan je scripten,maar als je de gebruiker de instellingen wil laten bepalen maak je best een layout met alle mogelijke instellingen (in globale velden met invoerlijsten)die in een nieuw venster wordt getoond.Om de verschillende afmetingen in te stellen maak je best meerdere layouts,heb ervaring met winkel etiketten en dat zijn er meestal maar 2 of 3 verschillende. In je instellingen kan je dan laten bepalen welke layout moet afgedrukt,maak gebruik van ScriptParameter om te switchen naar juiste afdruk layout. Veel layout werk en weinig scripting dus Quote
Question
Feike Brouwer
Is het mogelijk(voor een zeer beginnende gebruiker), knoppen te maken(met een stukje code erachter) in Filemaker 7 waarbij:
1) De breedte van een field in een andere layout ingesteld wordt?
2) Het lettertype in een bepaald text-veld ingesteld kan worden?
3) De tekstgroote in een bepaald veld ingesteld kan worden?
Op het plaatje kun je zien wat ik bedoel, en wat voor soort velden ingesteld moeten worden:
Alvast bedankt voor alle hulp!
/feike/
4 answers to this question
Recommended Posts