Jump to content
  • 0

Portaalwaarden naar één veld brengen

Stardust

Question

Posted

Beste lezers,

Stel ik heb een portaal met bestellingen en wens deze waarden per email overzenden naar een leverancier.

Er bestaat een veld Besteld met de keuzes Y of N, op basis daarvan wordt het portaal gemaakt.

Maar nu die gegevens in een email bericht krijgen is een probleem waar ik niet uitraak. Ik dacht, eenvoudig, ik maak een calculatieveldje en breng de waarden van het portaal naar daar, helaas, ik heb geen idee welke berekening ik daarvoor dien toe te passen :oops: Ondertussen ben ik moe van al de berichten hier te doorpluizen naar de oplossing waarvan ik weet dat sommige FM goeroes reeds lang geleden bedacht hebben 8)

Alleszins met dank voor jullie aandacht,

Winterse zomergroeten,

Danny

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Zonder plugin, maar met script:

Ga naar gerelateerde records, ga naar een layout waar de velden opstaan die je wilt hebben, kopieer alle records, ga terug naar het basis record, plak de waarden in het gewenste veld.

Met plugin en zonder script:

Troi Text Plugin: SumText functie.

Gek genoeg heeft FM6 geen 'stel samen uit gerelateerde gegevens' functie (en voor zover ik heb kunnen zien de volgende versie(s) ook niet)

rmw

• 0
Posted

Je hebt enkel een loop nodig,ga naar veld...

ga naar portaalrij eerste

Globaal Veld instellen EmailTxt EmailTxt & produkt prijs etc

ga naar portaalrij volgende(afsluiten na laatste)

header en foot in Emailtxt voor en na loop

en send mail

Zelf vermijd ik kopieren/plakken maar is ook een optie

• 0
Posted

Inderdaad het gaat ook via een loop zoals RON beschreef. Met het schaamrood (voor de zoveelste maal) op de wangen :oops: moet ik bekennen dat de functie go to portalrow mij onbekend was.

Alleszins als er al een meerwaarde op te geven is voor Filemaker, dan is zeker het bestaan van dit forum en de kennis van de deelnemers hier !

Bedankt aan iedereen !!

Danny