Bruno Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 Ik heb een klantenbestand waarbij iedere vertegenwoordiger enkel zijn klanten mag bekijken. Nu kan je dat simpel oplossen door dit in de security in te stellen . dan krijgt die vertegenwoordiger wel een hele hoop <>-files. Hoe kan je dit nu beter oplossen ? suggesties altijd welkom Bruno Quote
0 Rony Rabijns Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 Een zoek-script laten draaien na het inloggen geeft je enkel de records waarop je toegang hebt ... Quote
0 Rony Rabijns Posted August 24, 2005 Posted August 24, 2005 Snel even een voorbeeldje in elkaar gestoken. Dat is toch iets duidelijker voor je ... (zie bijlage) RecordToegang.fp7.zip Quote
0 Bruno Posted August 24, 2005 Author Posted August 24, 2005 Bedankt voor dit voorbeeldje, Rony. Als je echter alle records opvraagt, zit je wel terug met <>-records. Ik dacht dat het mogelijk zou zijn om bij het inloggen de accountname in een global te bewaren en dan zo een relatie te leggen met het veld eigenaar in het klantenbestand. Zo kun je er voor zorgen dat de eigenaar enkel zijn klanten ziet. Het probleem is echter dat je dan je klantenbestand altijd moet starten via een portaal. En dat is dan ook weer niet handig Quote
0 Rony Rabijns Posted August 25, 2005 Posted August 25, 2005 Als je echter alle records opvraagt, zit je wel terug met <>-records. Klopt. Is een mogelijk nadeel. Op te lossen door de navigatie te scripten en de menu-toegang te blokkeren. Ik dacht dat het mogelijk zou zijn om bij het inloggen de accountname in een global te bewaren en dan zo een relatie te leggen met het veld eigenaar in het klantenbestand. Zo kun je er voor zorgen dat de eigenaar enkel zijn klanten ziet. Het probleem is echter dat je dan je klantenbestand altijd moet starten via een portaal. En dat is dan ook weer niet handig Is ook een mogelijke oplossing, maar je loopt tegen hetzelfde probleem aan als hierboven. Quote
0 pjotter Posted August 28, 2005 Posted August 28, 2005 Ik denk dat het wel mogelijk is om "No Access" te omzeilen met het script op basis van van Rony. Via een eerste scherm waar men terecht komt na inloggen kan men een zoek opdracht geven op accountnaam. Ik was zo vrij om record toegang aan te passen. Het inloggen en de script zullen best beter kunnen maar zover gaat mijn kennis helaas niet. Volgens mij is het nu wat de vraagsteller bedoelde? RecordToegang.zip Quote
Question
Bruno
Ik heb een klantenbestand waarbij iedere vertegenwoordiger enkel zijn klanten mag bekijken.
Nu kan je dat simpel oplossen door dit in de security in te stellen .
dan krijgt die vertegenwoordiger wel een hele hoop <>-files.
Hoe kan je dit nu beter oplossen ?
suggesties altijd welkom
Bruno
5 answers to this question
Recommended Posts