Jump to content
  • 0

portaal naar Excel-file

joser

Question

Posted

Geachten,

is het mogelijk om een portaalinhoud om te zeten naar een excel-file.

Bedoeling is dat er derden de mogelijkheid hebben om een reeks gegevens in te vullen (zie vb'je licht oranje velden).

Dit zou kunnen via filemaker en een limited acces, maar niet iedereeen heeft filemaker. Excel daarintegen is wel alom vertegenwoordigd.

Iemand een ideetje hoe ik het portaal bij derden krijg?

Met vriendelijke groet,

Joser

Afbeelding 1.pdf.zip

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Maak een script met een GoToRelatedRecords-scriptstap. Deze zal je dan alle records tonen die voldoen aan de relatie van het portaal.

In je tabel van de gerelateerde records, exporteer je de gevonden reeks.

Deze file kan geopend worden met excel.

Als je nu ook nog een importscript maakt, zou je zelfs de data opnieuw kunnen importeren.

• 0
Posted

Met dank Rony,

'k wist niet dat een export file(.tab) rechtstreeks leesbar is is excel.

BTW ;

weet u soms waarom, indien er records uit het portaal worden verwijderd (functie portaalrij verwijderen), de eerste keer dat er naar gerelateerde records gegaan wordt in een aparte layout, dat er 'lege records' getoond worden waar de verwijderde stonden?

En als ik terug ga naar de layout ga met het portaal, en nogmaals op de knop druk die naar de aparte layout gaat met de gerelateerde records verwijst, die 'lege records' verdwenen zijn?

met vriendelijke groet,

Joser

• 0
Posted
Met dank Rony,

'k wist niet dat een export file(.tab) rechtstreeks leesbar is is excel.

BTW ;

weet u soms waarom, indien er records uit het portaal worden verwijderd (functie portaalrij verwijderen), de eerste keer dat er naar gerelateerde records gegaan wordt in een aparte layout, dat er 'lege records' getoond worden waar de verwijderde stonden?

En als ik terug ga naar de layout ga met het portaal, en nogmaals op de knop druk die naar de aparte layout gaat met de gerelateerde records verwijst, die 'lege records' verdwenen zijn?

met vriendelijke groet,

Joser

als je een record verwijdert uit de portaal, verwijder je het record volledig! Je zal dus NIETS ervan terugvinden

stel dat je vijf records hebt

go to related

je vindt vijf records

verwijder record in portal

go to related

je vindt vier records

• 0
Posted

Hallo Jotie,

hoe eigenaardig het ook lijkt, na het verwijderen van 2 records van de 5,

krijg ik 5 gevonden records van 3 'Totaal'.

Er zijn 3 records met gegevens in , en 2 blanco's.

Ik denk dat er foutje moet ingeslopen zijn,

daar ik nu opnieuw begonnen ben op een backup van vanmorgen, en het probleempje zich nu niet voordoet.

met vriendelijke groet,

Joser