Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker 8


Rony Rabijns

Vraag

  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is een prachtige upgrade met flink wat verbeteringen onder de motorkap. De carrosserie echter, is vrijwel intact gebleven.

 

Voor de ontwikkelaars onder ons is het een upgrade om van te dromen. (tabellen import, PDF genereren zonder plugin, nieuwe variabelen, tooltips, valuelist waarbij de key verschillend is van de list zelf, tabbladen, betere emailmogelijkheden ... :-D)

Voor de eindgebruikers zijn er een aantal nieuwe features, maar in grote lijnen verandert de werking niet. ( m.u.v. de tabbladen, de tooltips, mouse wheel support, PDF generatie, Excel koppeling, Popuplist, kalendersupport, ... :-D )

 

Meer info op www.filemaker.nl

 

NL-versie beschikbaar vanaf eind oktober 2005.

UK-versie onmiddellijk beschikbaar.

Link naar reactie
  • 0

Mmm...

Ik neem aan dat...

 

1) de status area nog steeds niet scriptable is (had ook eens aardig geweest)

2) de gratis exit field event plugins nog steeds van pas komen (hopelijk werken ze nog)

3) de portalen nog steeds niet parametreerbaar zijn? (bv ivm sorteren)

4) spijtig dat de popups niet op zijn minst in de prefs kunnen ingesteld worden kwa verschijningstijdstip/kleur

- ...

 

Verder gaat het wel, "I suppose"...

5) Hopelijk is de mouse wheel support een beetje intelligent toegepast, nl. scrollen waar scrollbaar en door records "flipperen" wanneer niet scrollbaar (al kan ik dat sowieso wel missen).

6) HOPELIJK is de grafische opbouw wat versneld ipv andermaal vertraagd??

 

 

BTW: Waar vind ik in België eigenlijk de allerbeste prijs voor een compleet nieuwe Pro Advanced versie? Eventueel geïnteresseerden laten hun beste bod maar in mijn busje vallen of zo :wink:

 

Had de prijs sowieso hoger verwacht eigenlijk, dus daar zit het al goed 8) En mooi dat hij *nu* uit is.

 

Zal toch ook maar eens proberen eerst :lol:Bugtime :lol:

Link naar reactie
  • 0
Voor de ontwikkelaars onder ons is het een upgrade om van te dromen

Klopt Rony,een prachtige update,betekend wel veel werk in 7 umsohnst gedaan :D Maar 7 tenminste vlot up te graden naar 8

Vind zeker het gebruik van Kalender,nieuwe tabbladen, PDF en tools uitstekend en een grote verbetering.

Dus weer naar de kassa :!::wink:

Link naar reactie
  • 0

zonet demo 8 eens vluchtig bekeken.

Die tabs zouden wel handig kunnen zijn alleen ziet de layout eruit zoals 10 jaar geleden met die vierkante (of afgeronde) knoppen.

Je zou dus al je layouts nu in 1 layout kunnen creeren als je normaal tabs gebruikt ?? Ik zie niet in hoe je dan kunt scripten naar de laatste layout ?

Enfin, we zullen wel zien.

 

Er zou ook een mogelijkheid zijn om je eigen menu's te creeren.

dat is natuurlijk wel een geweldige feature.

Link naar reactie
  • 0
Je zou dus al je layouts nu in 1 layout kunnen creeren als je normaal tabs gebruikt ?? Ik zie niet in hoe je dan kunt scripten naar de laatste layout ?

 

Dat eerste kan, dat tweede kan niet, tenzij je gebruik maakt van een truuk. (de befaamde workaround waar ik hier iets hoger op doelde)

Sterk nog, het nesten van tabbladen kan ook. Daar heb ik al schitterende toepassingen van gezien ...

 

De workaround :

Wanneer je een veld plaatst in een TAB, en dat veld komt nergens anders op de layout voor, kan je met een GoToField(dat_veld) de gewenste TAB naar voren halen.

 

Er zou ook een mogelijkheid zijn om je eigen menu's te creeren.

dat is natuurlijk wel een geweldige feature.

 

Yip dat kan, maar enkel met de FM Advanced ! Tooltips idem dito.

(Aanmaken kan enkel met de FMA, nadien kan iedere client ze gebruiken natuurlijk)

 

Heb je deze nieuwe features al gezien ?

- Set Variable()

- ScriptResult

Link naar reactie
  • 0
Daar heb ik al schitterende toepassingen van gezien

Waar heb je die gezien?

 

Maar kan je die tabs nu aanpassen in bvb. een icon ?

Vind je niet dat de standard-tabs er wat historisch uitzien ?

Als je ze niet kunt aanpassen, is dat voor mij geen optie.

Het oog wil ook wat.

Met filemaker blijf je wel bezig. Nu ik bijna klaar ben met de omzetting van een applicatie van 6 naar 7 komen ze met 8.

 

Het probleem is dat het daadwerkelijk verbeteringen zijn.

De tools in 8 zijn zo interessant dat iedere toepassing ze immers wel kan gebruiken (pdf, excel, wheelscrol,kalender,...)

Link naar reactie
  • 0
Daar heb ik al schitterende toepassingen van gezien

Waar heb je die gezien?

Maar kan je die tabs nu aanpassen in bvb. een icon ?

Vind je niet dat de standard-tabs er wat historisch uitzien ?

vraag 1 : Tijdens de ontwikkeling van Filemaker 8 had ik een zitje op de eerste rij ;-)

vraag 2 : Ja, plaats een icoon *in* de tab-header. De tabs zelf zijn grafisch niet aanpasbaar. M.u.v. rond of recht, maar dat had je zelf ook al gezien.

vraag 3 : Inderdaad. Maar het is een begin ...

Link naar reactie
  • 0
De tools in 8 zijn zo interessant dat iedere toepassing ze immers wel kan gebruiken (pdf, excel, wheelscrol,kalender,...)

 

De nieuwe feature om variabelen te gebruiken, in combinatie met de PDF-functies, laten je toe om de PDF'n die je genereert, dynamisch te benoemen. Het is dus vanaf versie 8 mogelijk om een PDF als naam de inhoud van een veld te geven. Zonder plugins !

Link naar reactie
  • 0
Mmm...

Ik neem aan dat...

5) Hopelijk is de mouse wheel support een beetje intelligent toegepast, nl. scrollen waar scrollbaar en door records "flipperen" wanneer niet scrollbaar (al kan ik dat sowieso wel missen).

 

Ik ben voor weinig jaloers op m'n Windows conterparten maar dat "flipperen" door de records in form-layout is echt geweldig (voor mij toch) maar nog steeds niet voor de Mac gebruikers blijkbaar :evil::evil:

 

Kan het niet of is daar een reden voor?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...