Jump to content
  • 0

Ophalen gemiddelde waarde

joser

Question

Posted

Hallo,

is het mogelijk om één veld te maken die gevuld wordt door x-aantal waarden, waarvan ik dan later het gemiddelde kan uit berekenen?

Maw,

ik heb fruit1, fruit2, fruit3, fruit4, fruit5

vandaag krijg ik een prijsopgave voor fruit1, fruit3, fruit4.

later krijg ik een prijsopgave voor fruit1, fruit2, fruit3.

........

Kan ik een veld maken die kan uitrekenen hoeveel waarden er voor desbetreffend product gegeven zijn, en daarvan het gemiddelde berekenen.

Ik zou het via portalen kunnen doen, ware het niet dat de prijsopgaven na verloop van tijd zullen worden verwijderd, en zodoende niet meer in het portaal zouden verschijnen.

Met vriendelijk groet

Joser

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik gebruik nogal graag let en evaluate om diverse waarden die uit een valuelistitems veld worden gehaald te berekenen

Fruit1,2,3 wordt via valuelistitems fruit1 2,5

fruit2 4,5

fruit3 5,0

Gebruik substitute met resultaat prijs en + 2,5 +

4,5 +

5,0 +

Evaluate dit veld en haal daar average() uit

• 0
Posted

Is dit geen oplossingen maken tegen wil en dank ?

Volgens mij is de opzet van de vraagsteller foutief en moet hij even opnieuw zijn structuur analyseren.

Het gestelde probleem is perfect en zelfs beter oplosbaar, cq beheersbaar dmv portalen.

• 0
Posted

Dank u Ron7 en Ronny voor de feedback,

zelf begrijp ik nog niet goed wat Ron7 bedoeld, maar ik zal me in de gegeven richting verdiepen.

Ron, ik zou inderdaad de structuur moeten herbekijken,

met portalen is het inderdaad perfect oplosbaar , ware het niet dat die offertes na verloop van tijd gewist worden (vrij vlug eigenlijk), waardoor deze natuurlijk niet meer in het portaal zullen staan, zodoende

MVG

Joser

• 0
Posted
met portalen is het inderdaad perfect oplosbaar , ware het niet dat die offertes na verloop van tijd gewist worden (vrij vlug eigenlijk), waardoor deze natuurlijk niet meer in het portaal zullen staan, zodoende

Dat bedoelde ik precies met het herbekijken van de structuur.

Omdat je basis fout is, krijg je problemen met portalen.

Je moet het "bewaren van je offertes" anders gaan bekijken.

• 0
Posted
Volgens mij is de opzet van de vraagsteller foutief en moet hij even opnieuw zijn structuur analyseren.

Misschien maakt hij het inderdaad wat moeilijker dan het is,de richting die ik aangeef kan wel vrij vlot data in 1 veld stoppen en herberekenen. Portalen zijn zeker makkelijker ,maar misschien kunnen de waarden simpelweg in een Artikelbasis of een Klantenbestand gestopt worden.De Vraagstelling is maar miniem,misschien een voorbeeld.