Jump to content
  • 0

FM8 Win: hoe om te gaan met een standaard printer?

SuperWimmie

Question

Posted

Ik gebruik FM 8 Adv voor Windows (jawel, ik kan het zelf bijna niet geloven :lol: )

Maar een oud foutje in 7 lijkt ook in 8 nog te bestaan...

Ik heb een programma waarin ik standaard rapportages maak.

De opmaak ligt vast, ook Portrait en Landscape.

De printerkeuze ligt NIET vast, aangezien over diverse afdelingen verschillende printers gebruikt worden voor exact hetzelfde programma.

In versie 6 betekende dit dat het commando Printer Setup de papierinstellingen EN de standaard gekozen printer vaststelde en het commando PRINT (Afdrukken) geen printerkeuze inhield.

Nu zie ik geen enkele mogelijkheid om de Standaard gekozen printer in Filemaker te activeren...

Steeds zie ik de printer uit het script weer verschijnen...

Sterker nog, het Script past de Standaard gekozen printer aan.

Ik hoop dat iedereen dit begrijpt en misschien dat ook iemand mij hiermee wil helpen?

Alvast bedankt!

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik weet wat je bedoelt, en heb er zelf al op zitten vloeken. Blijkbaar stockeert Filemaker de printernaam op 1 of andere manier in het script. Ik werk hierrond door een text printer aan te maken met een random naam, en deze aan te duiden in de script stap. Nadat alles klaar is, wis ik die printer.

Een alternatief is de PrinterSwitch plug-in van myFMbutler te gebruiken. Of de Change Printer plug-in van Productive Computing. Beide plug-ins kosten evenveel.