Jump to content
  • 0

Custom Menu's in FM8

hbrendel

Question

Posted

Ik ben erg te spreken over de nieuwe mogelijkheid van custom menu's.

Jammer is, dat er altijd een menu 'Preferences...' verschijnt onder het applicatie menu onder Mac OS X.

Heeft iemand enig idee, hoe ik daarvan af kan komen?

Bvd

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Handleiding FMA Development Guide pag. 27 :

Keep the following points in mind:
1 Mac OS: If you do not include a Help menu in your menu set, the
operating system will install an empty Help menu for you. You cannot
remove this menu, change its position on the menu bar, or change its
title.
1 Mac OS: The FileMaker Pro menu is added after the Apple menu.
You cannot customize the Quit or Preferences menu items. You can
only customize the About FileMaker Pro and Sharing menu items.
1 Windows: The Exit menu item is added at the end of the first
unlocked (modifiable) menu. You cannot customize the Exit menu
item.

• 0
Posted

Een mogelijk antwoord: de SecureFM with Menu Magic plug-in. Als ik me niet vergis is die van New Millennium.

Tenslotte kan je nog helemaal alles afzetten door kiosk mode te gebruiken, maar dat is misschien wat te drastisch voor je toepassing.

• 0
Posted

Plug-ins zoals SecureFM en Dacons MenuControl zetten een heel nieuwe menustructuur neer. Ik wil nu juist custom menu's van FileMaker gebruiken.

Dacons MenuControl doet het momenteel helemaal niet met FM8, SecureFM ken ik niet zo goed. Ik zal er eens naar kijken.

FileMaker wil koste wat kost zijn runtime preferences beschikbaar maken voor de eindgebruiker. Het enige wat deze daar kan is font-instellingen verpesten en plug-ins uitschakelen. Ik heb mijn eigen voorkeuren gemaakt, die op mijn toepassing slaan.

Bij About en Help (2 andere verplichte menu items) is het nog mogelijk om je eigen script eraan te plakken. Waarom is dit bij Prefs niet het geval?

Wordt (hopelijk) vervolgd.

• 0
Posted

SecureFM doet het ook niet met FM8 en is me bovendien een beetje te duur, temeer daar ik al een developer's license voor Dacons MenuControl heb.

Inmiddels heb ik vorige week een feature request bij FMI ingediend hierover. In tegenstelling tot Rony's ervaringen, hebben ze hier nog niet op gereageerd.

Misschien is er een slimmerik, die een andere oplossing weet? (ResEdit? Interface builder? Enig Xtools programma of anderszins?)

Nogmaals: het is alleen op de Mac.

BVD

• 0
Posted

CNS Menu ziet er uit als een mooie plug-in, maar kost 664 $.

Ik heb Dacons Menu Control al, ook heel goed en deze zal geüpdatet worden zodat hij werkt onder 8.

Maar... ik wil de custom menus van FileMaker 8 gebruiken en ik zoek een manier om het door FM toegevoegde 'Preferences' menu item eruit te slopen.