Bonte Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 Vandaag in een mailtje van FM : NIEUW – NOUVEAU! FileMaker Pro 8 & FileMaker Pro 8 AdvancedBeschikbaar in Engels; binnenkort beschikbaar in Nederlands! Bientôt disponibles en français ! FileMaker Pro 8 Advanced nu ook in het Nederlands? Quote
0 Koen Van Hulle Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 Ja, er komt een nederlandstalige versie van FileMaker Pro 8 Advanced. Koen Quote
0 Bonte Posted September 5, 2005 Author Posted September 5, 2005 Prachtig, en nu het dilemma. Engelse versie kopen omdat alle info (ja zelfs hier) met de engelse commando's besproken wordt of Nederlands omdat m'n gebruikers dan Nederlandstalige foutmeldingen en dialoogvensters zullen krijgen. Nu vang ik alles op via eigen vensters dus het is wel verleidelijk. Enkel osX 10.3.9 en hoger dus zou het meertalig kunnen zijn dan? Quote
0 AvD Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 Je kan de interface-taal toch vrij kiezen en zo de ene met Engels (Bravo!) en de andere met Nederlands (Nedarlands, zoals in FM3). Quote
0 Rony Rabijns Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 Je kan de interface-taal toch vrij kiezen en zo de ene met Engels (Bravo!) en de andere met Nederlands (Nedarlands, zoals in FM3). Niet onder Mac OS X Quote
0 AvD Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 Niet onder Mac OS X Boem! Badaboem! Boem! Boem! Kan iemand mij recht helpen? Quote
0 Koen Van Hulle Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 FileMaker volgt de systeemtaal van de gebruiker. Koen Quote
0 AvD Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 Dus kan je de taal toch instellen, mits je de hele computer naar die taal zet? En is dat vlot te doen per sessie, of refereer ik nu naar de tijd toen de Mac alles kon en op DOS alles misliep? Quote
0 Peter Wagemans Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 Ik kan het echt niet helpen. Vroeger bestond FileMaker alleen in US taal-versie, en ik heb de vertalingen nooit echt gewoon geworden. Ik wordt zelfs al helemaal woest als ze nog maar eens de shortcuts veranderd hebben. Gezien ik nooit wil wachten op (krakkemikkige) localisaties, en alle andere software en tooltjes op mijn Mac en PC toch al allemaal engelstalig zijn, ben ik niet onmiddellijk geneigd om plotseling FileMaker in het nederlands te gaan draaien. Dat resulteert inderdaad in weinig "vernederlandste" posts op deze site, en ik ben hier een beetje beschaamd over. Het is gelukkig maar een beetje. Quote
0 SuperWimmie Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 Ah, en de Runtimer ook vertaald? Prachtig, ik probeer al tijden alles in NL te krijgen, maar soms is dat net niet te voorkomen... Straks dus wel! Quote
0 Bonte Posted September 6, 2005 Author Posted September 6, 2005 Hmm, als er meerdere talen aanwezig zijn dan kiest osX inderdaad de systeemtaal maar als je de info opvraagt van FM8 (appeltje-i) kun je wel Nederlands uitvinken zodat de Engelse taal gebruikt wordt. Ik zal dus eindelijk kunnen ontwikkelen in Engels en een runtime maken in het Nederlands? Ik hoop het Quote
0 AvD Posted September 6, 2005 Posted September 6, 2005 Dat resulteert inderdaad in weinig "vernederlandste" posts op deze site, en ik ben hier een beetje beschaamd over. Het is gelukkig maar een beetje. Ik vind dat je helemaal niet beschaamd hoeft te zijn: we zijn ontwikkelde en open minded wereldburgers die werken met een wereldtool. Dat we daarbij een taal spreken die door sommige prutsers verklooid is tot pannenkoekenbakkerijen met ruggenmerg, die zich in de Standaard ergeren aan de 'kiss and ride"-zones en daar dan allerlei vreemde namen voor verzinnen, nee, dat is niet onze schuld. Het is al erg genoeg dat onze zuiderburen zich van de rest van de wereld geïsoleerd hebben met hun progriciels en couriels. Ik wil dus niet dat je je schaamt, zelfs niet een klein beetje. En als ze van hun toren willen maken, stuur ze maar naar hier. Voel me sterk vandaag (zie avatar). Quote
Question
Bonte
Vandaag in een mailtje van FM :
FileMaker Pro 8 Advanced nu ook in het Nederlands?
11 answers to this question
Recommended Posts