Jump to content
  • 0

Herhalend exporteren naar 1 bestand

joser

Question

Posted

Is het eigenlijk mogelijk om telkens naar hetzelfde bestand een gevonden reeks records te exporteren?

Als ik het met de 'records exporteren" doe, overschrijft filemaker het vorige bestand.

En mijn bedoeling zou zijn, dat er aan het bestand telkens records worden toegevoegd.

Het omgekeerde van importeren eigenlijk.

Ik zou kunnen (denk ik) wegschrijven naar een x-bestand, een joinbestand openen, records uit x-bestand importeren,het x-bestand wissen, en joinbestand sluiten.

Of bestaat er een kortere weg?

Met vriendelijke groet,

Joser

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je bedoeld dat hij het reeds eerder gemaakte bestand moet aanvullen?

Volgens mij lukt dat niet.

Zal niet altijd mogelijk zijn, bij b.v. Excel kan je niet zomaar gegevens er achteraan plakken, dan kan Excel het niet meer lezen.

Bij ASCII is het ook riskant, afhankelijk hoe de laatste tekens van het bestand zijn opgebouwd, anders is het bestand niet valide meer.

• 0
Posted

Na het bepalen welke records je wenst te exporteren (via FIND) in je eesrte file een import-script activeren in de 2de file (waar je alles wenst bijeen te gooien) die gewoon de gevonden records dan importeerd.

• 0
Posted

Effe buiten FM,maar zoals in het forum al eens aangehaald,gebruik van AutoIt...

Ben er ook mee begonnen voor o.m. deze problematiek en moet constateren dat het echt top is in combinatie met FM.En voorkomt bovendien het gebruik van enkele Plugins

• 0
Posted

Normalerwijze gaat dit (doch zeker met mijn toenmalige bestanden in FM4 en 5)

Heb dit verricht met mijn ledenbestand van de vereniging. Na een bepaalde periode van een nieuw werkjaar, zoek ik alle niet betaalde leden op aan de hand van hun betalingsdatum (script 1) en importeer deze in het andere bestand (script 2).

Alle niet betalende leden zijn uit het eerste bestand (leden) verwijderd en bevinden zich in het tweede bestand (ex-leden)

Heb toen beide scripts met m'n simpel boerenverstand in FM4 in elkaar geknutseld; kan dus misschien eenvoudiger. Was er toen toch tevreden (en fier) om, omdat het werkte. :D

In FM6 - 7 enz.. niet uitgeprobeerd gezien ik hier niet over beschik.

Voeg in bijlage een word documentje met de afbeelding van de scripts.

• 0
Posted

Dank u voor jullie respons,

heb het zoals werd voorgesteld door elie opgelost :

- gevonden records exprteren naar een exportbestandje

- lijstbestand waar lijst in moet komen openen

- script activeren die exportbestandje importeert in lijstbestand

- lijstbestand sluiten

Bestaat er nu eigenlijk een methode dat filemaker dit doet in de achtergrond ? Zonder het opflitsen (openen & sluiten) van het lijstbestand ?

PS

Superwimmie ; Het zou toch eigenlijk hetzelfde moeten zijn als imorteren, daar worden de bestanden er toch ook gewoon achteraan aangeplakt ?

Ron7 ; Autoit is blijkbaar een only windows tool (wij werken met mac) het ziet er nochtans een heel practische tool uit !

Stamper ; bij het wegschrijven, wordt telkens het eerste bestand gewist.

• 0
Posted

Je maakt een extra tabel aan en daarin bewaar je alle voorgaande export gegevens, bij nieuwe gegevens vul je die tabel aan en exporteer je opnieuw alles van daaruit. Werkt gegarandeerd maar je wil dit vooral niet doen als het een groot bestand moet worden.

• 0
Posted
Bestaat er nu eigenlijk een methode dat filemaker dit doet in de achtergrond ? Zonder het opflitsen (openen & sluiten) van het lijstbestand ?

Werkt de "freeze window" script-stap niet? "bevries venster" of hoe ze het ook vertaald hebben.