Jump to content
  • 0

Afbeeldingen automatisch laden ?

Stardust

Question

Posted

Beste forumleden,

Weerom vind ik geen oplossing voor m'n probleem en helaas vrees ik dat er tot nog toegeen oplossing bestaat :?

Wat is mijn probleem ? Wel nu:

Ik heb een bestand met records waarvan een containerveld met een afbeelding.

Alle afbeeldingen zijn opgeslagen als jpg in een gesharede folder via hetzelfde stramien, d.w.z. elke afbeeldingnaam bestaat uit de unieke idnummer van het respectievelijke record.

Ik heb een calculatieveld dat perfect berekent wat de naam is van de respectievelijk bijhorende afbeelding.

Kan ik dit nu verder automatiseren zodat de afbeelding automatisch (of beter nog de link) opgehaald wordt in het respectievelijke containerveld?

Een 2de vraag betreft de optie "store only a reference to the file", standaard staat deze uitgevinkt. Is het mogelijk deze standaard aangevinkt te hebben ??

Ik wacht weerom in spanning naar al jullie verlossende antwoorden :roll:

Groeten en dank,

Danny

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Kan ik dit nu verder automatiseren zodat de afbeelding automatisch (of beter nog de link) opgehaald wordt in het respectievelijke containerveld?

Kijk eens naar de InsideScan plugin :

www.powersolutions.it/en/insidescan.html

Of beter : overschakelen naar FM 7, die kan dat standaard. Maar ik weet dat dit voor jou geen optie is.

Een 2de vraag betreft de optie "store only a reference to the file", standaard staat deze uitgevinkt. Is het mogelijk deze standaard aangevinkt te hebben ??

Volgens mij niet.

• 0
Posted

Rony,

Bedankt voor het antwoord !

Ik vreesde het eerlijk gezegd al bij voorbaat :cry: dat het niet mogelijk zou zijn. Ik vond er niets van op het forum noch onder F1 :?

Maar we geven niet op, het voordeel van filemaker is dat er soms toch nog een oplossing te vinden is :D dus de strijd gaat voort !

Danny