Jump to content
  • 0

Niet-ondersteunde script steps in IWP

Patje

Question

Posted

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en zoek een antwoord op de hetvolgende:

- ik gebruik de "mail", "export records" en de "show custom dialog" script steps in een FM toepassing. Ik wil deze toepassing delen via Instant Web Publishing, maar deze drie script steps worden niet ondersteund... Kent iemand een workaround of plug-ins waarmee dit wel zou kunnen?

Alvast bedankt!

Patje :o

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Patje, ga je die toepassing hosten op een FileMaker Server, of op een gewone FileMaker?

Op een gewone FileMaker zijn er een aantal plug-ins die je probleem kunnen oplossen, als je FileMaker Server gebruikt is er een wat duurdere oplossing.

Laat dat eerst even weten.

• 0
Posted

Peter,

Het is de bedoeling om die toepassing te hosten op een gewone FM Pro 7. Ik beschik wel nog over een oude FM 5.5 Server, maar ik ben niet van plan om die te upgraden.

• 0
Posted

Hm, ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Kun je iets meer vertellen over die plugins en de duurdere oplossing (waarschijnlijk gaan we server 8 advanced gebruiken, maar is nog niet zeker)?

Patje, ga je die toepassing hosten op een FileMaker Server, of op een gewone FileMaker?

Op een gewone FileMaker zijn er een aantal plug-ins die je probleem kunnen oplossen, als je FileMaker Server gebruikt is er een wat duurdere oplossing.

Laat dat eerst even weten.

• 0
Posted

Ik heb van Peter niets meer vernomen ...

Tot nu toe heb ik dus nog geen oplossing; ik heb zelf wat gezocht naar plugins, maar die gaven niet wat ik zocht. Ik heb dus een heleboel functionaliteit geschrapt om te kunnen hosten.

Die instant web publishing van FM is trouwens heel "buggy". Het gebeurt regelmatig dat een checkbox slecht getoond wordt in de browser, of een achtergrondkleur verdwijnt.

Samengevat: ik ben helemaal niet tevreden van deze implementatie door FM!

• 0
Posted

Patje,

- mail

Gezien je wil hosten met een FileMaker Pro 7 client, kan je de plug-in functionaliteit van bijvoorbeeld SMTP-it gebruiken.

http://www.cnsplug-ins.com/products.htm?product=SMTPit

Als je upgrade naar versie 8 is dat standaard functionaliteit, dus dat is zeker te overwegen, maar via IWP is dat weer niet mogelijk, omdat FileMaker zelf de script stap onbruikbaar maakt. Dus moet je wel via plug-ins werken, want daar heeft FileMaker geen vat op.

- export records

De export records script stap is niet ondersteund, maar plug-ins bieden weer uitkomst. Je kan het met bijvoorbeeld de 24U SimpleFile plugin.

http://www.24usoftware.com/SimpleFile

-show custom dialog

Deze is eigenlijk redelijk simpel. Toen FileMaker nog geen dialogen ondersteunde, maakten we gewoon nep-dialogen door een layout te gebruiken met knopjes op.

• 0
Posted

-show custom dialog

Deze is eigenlijk redelijk simpel. Toen FileMaker nog geen dialogen ondersteunde, maakten we gewoon nep-dialogen door een layout te gebruiken met knopjes op.

dat werkt, dank je. maar niet in Firefox :(