Ik heb de oplossing al eens ergens gelezen, maar kan em niet meer vinden, help me out here please.....(FM 4 e/o 5.5)
Ik heb een tekst veld met veel tekst. Gewoon platte ASCII tekst met harde returns (inhoud email). Hieruit wil ik enkele tekst gegevens halen, ze worden met 'vaste gegevens' aangeleverd...
Question
kaajee
Ik heb de oplossing al eens ergens gelezen, maar kan em niet meer vinden, help me out here please.....(FM 4 e/o 5.5)
Ik heb een tekst veld met veel tekst. Gewoon platte ASCII tekst met harde returns (inhoud email). Hieruit wil ik enkele tekst gegevens halen, ze worden met 'vaste gegevens' aangeleverd...
dus bijv. de volgende tekst:
naam: Piet Puk
adres: De grootstraat 25
banknr: 123456789
email: qwerty@abc.be
Deze tekst staat dus allemaal in 1 FM veld (inhoudEmail). Nu wil ik (bijv.) aleen banknr en email in een aparte velden hebben.
Ik ben al aardig op weg met:
RightWords( Middle(Email ; Position(Email; "Banknr:"; 1; 1); 17); 1)
dat werkt met het banknr, maar als het banknr (of email) langer of korter is dan 9 karakaters gaat het mis (door getal 17 in Formule)
Ergens moet de 'Middle' functie vervangen worden door de 'RightWords' denk ik, maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Wie helpt mij even?
thx
(resumerend: FM moet op zoek in een tekstveld naar: "email: " en dan indien string gevonden daar het 'Right Word' van nemen.)
5 answers to this question
Recommended Posts