RickFM Posted September 12, 2005 Posted September 12, 2005 Ik wil per record een export doen en iedere record word een exportbestand. En deze bestanden krijgen een unieke naam die uit een veld gegenereerd worden. Dus record 1 heet bestand.txt record 2 heet bestand2.txt record 3 heet bestand3.txt etc.. is hier een plugin voor.. of is dit gewoon vanuit Filemaker te doen.. Quote
0 RON7 Posted September 12, 2005 Posted September 12, 2005 Heb voor iets gelijkaardigs AutoIt gebruikt en best tevreden met resultaat.Gebruik 1 Calculatie veld met nodige data van 1 record,loop vervolgens en per record maak ik met AutoIt (Freeware) een bestand aan.Maar kan ook met Fm alleen en bvb BatchFile dat telkens het bestand hernoemt. Quote
0 RickFM Posted September 12, 2005 Author Posted September 12, 2005 Met Filemaker 8 kan dat. ok.. dat is mooi.. meteen ff testen.. Quote
0 RickFM Posted September 12, 2005 Author Posted September 12, 2005 Hoe krijg ik dat voor elkaar in Filemaker 8? Quote
0 RON7 Posted September 12, 2005 Posted September 12, 2005 Was ik ook aan het zoeken Rony,zie nog geen optie om te exporteren met berekende namen Quote
0 Gido_ Posted September 12, 2005 Posted September 12, 2005 Dat ging toch met die nieuwe variabelen? (maar vraag me nog niet hoe) Quote
0 Rony Rabijns Posted September 12, 2005 Posted September 12, 2005 Dat doe je inderdaad met de variabelen. Zie bijlage voor een voorbeeldje. VariableExport.fp8.zip Quote
0 RON7 Posted September 12, 2005 Posted September 12, 2005 Klopt Rony,Duimpjes,ben dus bijna van AutoIt af indien geupdate wordt naar 8.Maar is bijna,ik moet in 1 geval enkel strings met sturingscode exporteren en Fm voegt of Komma of Tabs toe en in Basic worden er dan weer " " toegevoegd zodat in geen enkel geval de stuurcommandos herkend worden. Quote
0 RON7 Posted September 12, 2005 Posted September 12, 2005 Maar ook dat is weer op te lossen door data in 1 veld te stoppen en de veldinhoud te exporteren naar Ascii bestand.Lang leve 8 dan maar. Quote
0 Siroop Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Is het ook mogelijk veld2 te exporteren met als bestandsnaam veld1? En als ik exporteer dan begint mijn file met "ÿþt" Ik heb hier al een keer iets over gelezen maar kan het niet meer vinden. Heeft iets met unicode te maken meen ik me te herinneren. Quote
0 Siroop Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 OK, unicode probleem is opgelost door te exporteren als macintosh. Nu nog het ene veld exporteren naar een bestand met de naam van een ander veld. (anyone?) Quote
0 Siroop Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 OK, gaat lekker zo, ook opgelost. Vreemd genoeg bepaalt de export order welk veld geexporteerd wordt. Dacht dat dat alleen de sort beïnvloede. Dus nu kan ik veld2 exporteren en als naam de inhoud van veld1 geven. Probleem nu is dat Veld2 een erg lang, gecalculeerd veld is. In het geexporteerde tekstbestand is maar een klein deel van de veldinhoud te vinden. Kan iemand aangeven hoe ik het hele veld kan exporteren? Quote
0 Siroop Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Gesmeerddddd Alle returns weghalen uit de calculation en hij doet het. Bedankt allemaal Quote
Question
RickFM
Ik wil per record een export doen
en iedere record word een exportbestand.
En deze bestanden krijgen een unieke naam die uit een veld
gegenereerd worden.
Dus record 1 heet bestand.txt
record 2 heet bestand2.txt
record 3 heet bestand3.txt
etc..
is hier een plugin voor.. of is dit gewoon vanuit Filemaker te doen..
13 answers to this question
Recommended Posts