rmw Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 Ik kan het in de help niet vinden en heb het nog niet kunnen testen, dus dan maar even hier. Gedragen variabelen zich als globalen? Dus lokaal per gebruiker. Of wel, kan ik bv een globale variabele aanmaken met het actieve account? Ik verwacht het wel, maar.... rmw Quote
0 SuperWimmie Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 Goeie vraag, ik zit al helemaal op de gedachte dat het wel zo moet zijn... Het heeft de schijn van een geheugenvariabele, dus lokaal. Quote
0 Rony Rabijns Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 Gedragen variabelen zich als globalen? Dus lokaal per gebruiker. Zelfs per script. Quote
0 SuperWimmie Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 Ik las ook ergens iets van $ (voor het betreffende script) of $$ (voor overdraagbaarheid naar andere scripts. Quote
0 Rony Rabijns Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 Soms zegt een voorbeeldje meer dan heel veel woorden. (zie bijlage) Variabelen.fp7.zip Quote
0 SuperWimmie Posted September 14, 2005 Posted September 14, 2005 Ik probeer een $$ variabele over 2 bestanden te laten lopen, maar blijkbaar lukt dat niet? Quote
0 Rony Rabijns Posted September 14, 2005 Posted September 14, 2005 In de help-file staat het volgende te lezen : The scope of local and global variables is limited to the current file. Quote
0 SuperWimmie Posted September 14, 2005 Posted September 14, 2005 $$$ werkt ook niet, zeker Helaas, dan maar weer op de ouderwetse manier... Maar het werkt toch best handig af en toe! Quote
0 Peter Wagemans Posted September 14, 2005 Posted September 14, 2005 Een scriptje in een andere file met als enige lijn: Exit Script [Result: EvaluationError ( Evaluate ( "Let ( $$" & CF_GetScriptParameters ( "varName" ) & "=" & Quote( CF_GetScriptParameters ( "varValue" ) ) & ";" & Quote("") & ")") ) ] Kan je gebruiken om variabelen over te hevelen naar een andere file. Ik gebruik hier een custom functie CF_GetScriptParameters ( parameterName ) die hetvolgende bevat: Evaluate ( "Let ( [ " & Get ( ScriptParameter ) & "] ; " & parameterName & " )" ) dus je kan het eigenlijk ook zonder die custom functie, t'is gewoon wat duidelijker. Quote
0 Peter Wagemans Posted September 14, 2005 Posted September 14, 2005 een variabele "binnentrekken" is eenvoudiger. een script met als enige lijn: Exit Script [ Result: Evaluate ( Get ( ScriptParameter ) ) ] kan opgeroepen worden als bijvoorbeeld: Perform Script ["GetVariable" from file "huppeldepup" ; parameter : "$$lastODBCError"] Set Variable [$$lastODBCError ; Value: Get ( ScriptResult )] Quote
Question
rmw
Ik kan het in de help niet vinden en heb het nog niet kunnen testen, dus dan maar even hier.
Gedragen variabelen zich als globalen? Dus lokaal per gebruiker.
Of wel, kan ik bv een globale variabele aanmaken met het actieve account?
Ik verwacht het wel, maar....
rmw
9 answers to this question
Recommended Posts