Jump to content
  • 0

automatisch script bepaald interval

kaajee

Question

Posted

Ik heb een FM database die middels een mail plugin mail checkt en verstuurd.

Nu wil ik graag dat ie dit regelmatig doet met een bepaalde interval (zeg elke dag 1 maal: 24uur).

Hier kan ik natuurlijk gewoon een scriptje met een loop van 24 uur voor gebruiken en de database ergens op een 24/7 pc (server) plaatsen. Echter het zou mooi zijn dat andere gebruikers ook nog in de database kunnen (editen), als ik dat nu doe door het bestand op de server voor samengebruik in te stellen, kunnen anderen wel in de database kijken maar editen gaat niet omdat er een/het loop-scriptje actief is.

Als men dit eerst uit moet zetten ben ik bang dat het daarna mis gaat met het opnieuw activeren van het loop-script.

Zou hier iets 'automatisch' voor te verzinnen zijn?

(platform = windows btw)

Wat een optie zou kunnen zijn: zorg dat er op die server 's nachts de database gesloten (hoe kan dit netjes??) en wederom geopend wordt (taakplanner?) en dan in een startup script een en ander uit laten voeren, maar ik vroeg me af of er alternatieven zijn.....

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Waarom zou het editen niet gaan door de andere gebruikers, omdat dat loopje actief is?

Bij een multi-user situatie zou dat geen probleem moeten geven, tenzij toevallig het betreffende record actief gemuteerd wordt.

Door een pauzen in te bouwen en op dat moment geen mutatie open te hebben staan, lijkt mij dat het gewoon goed moet gaan...

Of bedoel jij iets anders?

• 0
Posted

Oeps ik denk dat je gelijk hebt....ik had een test-loopje draaien die de actuele tijd 'ververst' vervolgens in een client die database geopend en ik kon niets editen, maar dat is idd alleen in het record dat op dat moment 'actief' op de server is.....

Nu moet ik alleen een leeg/onzin record aanmaken die geselecteerd moet zijn op de server, dan kunnen clients idd gewoon in de andere records editen......